حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی  درباره اظهارات ضد ایرانی مقامات سعودی  و آمریکایی در ریاض با بیان اینکه ایجاد ناامنی و تنش در منطقه غرب آسیا همواره در دستور کار مثلث شوم آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیسیتی بوده است، اظهارداشت: سفر اخیر ترامپ به ریاض این موضوع را آشکارتر بیان کرده است. به طوری که ترامپ علی رغم سردادن شعارهایی مبنی بر رعایت حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زنان، انتخابات و دموکراسی در آمریکا، در اولین سفر خارجی خود به عربستان می‌رود که کشوری غیر دموکراسی است و کمتر در آن از حقوق شهروندی خبر است. این موضوع نشان می‌دهد هیئت حاکمه آمریکا میان اقتصاد، منابع مالی و پایبندی به ارزش‌های انسانی دچار تعارض است.
 
 
عابدینی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها کسب سود اقتصادی را بر ارزش‌های انسانی ترجیح می‌دهند، اضافه کرد: سفر تراپ به ریاض هم بیانگر این واقعیت است. چراکه وی برای به دست آوردن قرار داد 110 میلیارد دلاری حاضر شد به کشوری که حقوق بشر و حقوق زنان در آن بی‌معناست و تا کنون انخاباتی هم در آن برگزار نشده، سفر کند.  
 
 
کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: زمانی که آمریکا عملا به ریاض سفر می‌کند به ارزش‌های انسانی پشت پا می‌زند و مسائلی را مطرح می‌کند که برای تحلیل گران، ناظران سیاسی و دست اندر کاران رسانه به غایت شگفت آور است. 
 
وی با بیان اینکه ترامپ در حالی اولین مقصد سفرش را عربستان افراطی قرار داده که تیلرسون اعلام کرده قصد داریم با ایدئولوژی افراط گرایانه مبارزه کنیم، گفت: خاستگاه ایدئولوژی افراط‌گرایی تفکر وهابیت بوده که مذهب رسمی هیئت حاکمه سعودی است و آمریکا در حالی مدعی مبارزه با تروریزم در اتحاد سعودی‌ها هاست که خاستگاه تروریسم القاعده و مبتنی بر اندیشه وهابیت است. 
 
عابدینی متذکر شد: داعش، جبهه النصره، جبهه الشام یا حتی بوکوحرام مبتنی بر اندیشه های افراط گرایانه وهابیت است که با کمک‌های مالی سعودی شکل گرفتند و در کشورهای مسلمان، فعالیت‌های مخرب انجام می‌دهند. 
 
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در حقیقت فروش 110 میلیارد دلار سلاح به عربستان به آن معناست که سعودی‌ها از این فرصت علیه مردم یمن استفاده کردند به طوری که حتی سازمان ملل متحد هم در گزارشی صراحتا اعلام کرد که ریاض علیه زنان و کودکان جنایت جنگی انجام داده است.
 
وی تصریح کرد: دلارهای نفتی توانست دبیر کل سازمان ملل را مجاب کند تا گزارش ارائه شده خود علیه عربستان را  پس بگیرد لذا ائتلافی که میان عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است معنایی دارد که آن هم بهره‌گیری از دلارهای نفتی سعودی است. 
 
عابدینی اضافه کرد: ترامپ اعلام کرده که عربستان همچون گاوی شیرده است که باید از همه ظرفیت آن استفاده کرد و زمانی که غیر قابل استفاده بود بایستی آن را رها کرد بر همین اساس دیدگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه روشن است چراکه آنها مایلند با ایجاد ناامنی در منطقه غرب آسیا، کمربندی امنیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شود و ملتهای غرب آسیا به جای مبارزه علیه رژیم صهیونیستی به خود مشغول شوند.