حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع مردم بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر که با غیرت و بصیرت اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اشغال شود و در مقابل انگلیسی‌ها و استکبار جهانی ایستادند، با وجود این همه ذخایر مادی و نیروی متراکم انسانی حق نیست درگیر مجموعه ناکارآمد در کشور باشند.

وی اضافه کرد: با عملکرد وزرایی که اکنون در حال فعالیت هستند، ۵۰ درصد از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل شده و دلیل تعطیلی را به خاطر کمبود نقدینگی عنوان کردند. آیا واقعاً مشکل کشورمان نقدینگی است؟ مشکل مدیریتی است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: اکنون می‌گویند که جنگ را برجام از کشور دور کرده است. واقعیت این است که حضور مردم سلحشور در همه صحنه‌ها باعث شده دشمنان نتوانند خیال تجاوز به کشور را داشته باشد.

وی بیان کرد: اکنون ۱۱ میلیون جوان در کشور وجود دارد که نیازمند دریافت تسهیلات برای اشتغال و ازدواج هستند اما برخی افراد به راحتی تسهیلات ۵۰۰ هزار میلیاردی دریافت می‌کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص مبارزه با پدیده قاچاق عنوان کرد: در سامانه اطلاعاتی که واردات و صادرات به صورت کلان بررسی می‌شود این موضوع به خوبی کنترل خواهد شد.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام روحانی در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اعلام کرد که چرا بازار ما باید پر از کالای چینی باشد، اما آیا اکنون کالای چینی در بازار های ما کاهش پیدا کرده است؟

رئیسی افزود: می‌گویند ما با کشورهای همسایه رابطه خوبی داریم، بله رابطه خوبی داریم و با عراق دوست هستیم اما بازارشان بازار ترکی است، آیا این ضعف دیپلماسی نیست؟

وی اضافه کرد: ما می‌گوییم برجام یک چک است و باید نقد شود؛ آیا شما می‌توانید این چک را نقد کنید، باید با دیپلماسی انقلابی و نه التماسی ضعف دیپلماسی کشور را حل کنیم.

رئیسی بیان کرد: اکنون رقیب اصلی دکتر حسن روحانی عملکرد ۴ ساله او است، ما می‌خواهیم با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم اما این تعامل عزت‌مندانه باشد.

وی افزود: برخی می‌گویند ما نمی‌خواهیم به عقب برگردیم؛ ما هم نمی‌خوایم به عقب برگردیم اما تحمل وضعیت موجود نیز در شان کشور ایران نیست
حجت‌الاسلام رئیسی اقدام قالیباف را یک تشخیص ایثارگرانه عنوان کرد و گفت: برخلاف گفته‌های دیگران، وعده‌های ما قابلیت اجرایی دارد و با همکاری مردم مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.