رحیم احمدی‌روشن شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای  شهرستان بشاگرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج عبدالله والی اظهار داشت: مرحوم والی سردار بی‌سرباز و بی‌سلاحی بود که دستان پینه بسته‌اش گواه جهاد او در راه خداوند متعال بود.

وی به تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری در منزلش اشاره و افزود: وقتی که این بزرگوار وارد منزل ما شدند و بنده را در آغوش گرفتند به مانند این بود که آب سردی روی این قلب جریحه‌دار ریخته شد و آرام شدم.

پدر شهید احمدی‌روشن در ادامه تصریح کرد: برخی در کشور غارت‌گران بیت‌المال را ذخیره انقلاب نامیدند، بلکه ذخیره انقلاب کسانی هستند که در راه حفظ انقلاب زحمات زیادی کشیدند و این شهدا بودند که با جان‌فشانی خود این انقلاب را حفظ و بیمه کردند.

احمدی‌روشن عنوان کرد: آنهایی که با بی‌شرمی کامل می‌گویند که نمی‌توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم حتماً وجود خداوند متعال و 124 هزار پیغمبر و ترویج‌دهندگان دین را فراموش کردند که برای هدایت مردم به راه راست و بهشت آمده بودند.

وی یادآور شد: هر نیروی ارزشی و انقلابی که نسبت به این افراد انتقاد داشت، مورد حمله قرار گرفته و یکی را راننده تاکسی، دیگری را لبوفروش و برخی را هم بی‌شناسنامه و بی‌هویت نامیدند اما یک لبوفروش که زحمت می‌کشد نان زن و فرزند خود را تأمین می‌کند از شماهایی که دست جلوی آمریکا دراز کرده‌اید شرف بیشتری دارد.

پدر دانشمند شهید هسته‌ای در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف دولت یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: در این دوره چهارساله مردم را از معیشت و رفاه خوب محروم داشته‌اید و فقط به آمریکا و متحدانش دل بسته و مستضعفین جامعه را به فراموشی سپرده‌ای و تا توانسته‌اید به مردم وعده داده و سپس همه آن وعده‌ها را در مقابل چشمان 80 میلیون نفر انکار می‌کنید که این جز توهین به شعور مردم عزیز چیز دیگری نیست. 

احمدی‌روشن با بیان اینکه بنده ارزش‌های انقلاب اسلامی را به هیچ چیز دیگری ترجیح نخواهم داد، مطرح کرد: از سال 94 تاکنون در بیش از 30 جلسه از طرف قشر دانشجویان برای دعوت سخنرانی بودم که توسط دولت لغو و دقیقه 90 به من اطلاع داده شد که تو حق نداری در بین دانشجویان حاضر شوی، این اقدام آیا ترس از عملکرد بد دولت نیست؟

پدر شهید احمدی‌روشن در پایان خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای که مصطفی و همکارانش و همه فرزندان توانمند این کشور با خون دل به این مراحل بالا رسانده بودند و در این راه شهید شدند، توسط همین افرادی که مردم را از بهشت دور می‌کنند نابود شد و در قبال نابود کردن این صنعت از طرف مقابل هیچ امتیازی نگرفته‌ایم که بنده حقیر به عنوان پدر و برادر یک شهید این اقدام را خیانت به ملت می‌دانم.