هدایت‌الله خادمی عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان خوزستان با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مردم سالاری در کشور است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان تصمیم‌گیران حوزه شهری باید تخصص‌های لازم برای مدیریت بخش‌های مختلف مدیریت شهری داشته باشند، تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که کاندیداهایی را انتخاب کنند که دارای تخصص‌های مربوط به مدیریت شهری و متخصص در حوزه‌های شهرسازی، مباحث زیست محیطی و همچنین ترافیک باشد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان خوزستان، با تاکید بر اینکه باید افراد کاردان، متخصص و همچنین افراد سالم از نظر مالی وارد شوراها شوند، تاکید کرد: اعضای شوراها باید تلاش کنند وارد موضوعاتی مانند فساد اقتصادی و مباحث حاشیه‌ای نشوند.

خادمی با اشاره به عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا، گفت: اگر عملکرد اعضای شوراها صحیح باشد شورا می‌تواند مظهر توسعه و پیشرفت شهر باشد و بلعکس اگر عملکرد اعضای شوراها صحیح  و مناسب نباشد می‌تواند باعث عقبماندگی شهر شده و در نتیجه مبلمان شهری را به هم بریزد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مردم شرایط کاندیداهای شوراها را خوب بررسی کنند و به کسانی رای بدهند که در آینده سبب پشیمانی آنها نشوند، تصریح کرد: کاندیداها بتوانند  منشاء خیر و برکت برای مردم و شهر شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در چند دوره قبل شوراها به دلیل ورود افراد غیرمتخصص تجربه خوبی در این زمینه کسب نکرده‌ایم، اظهار داشت: بعضا افرادی به شوراها ورود کرده‌اند که انگیزه‌های دیگری جز خدمت به مردم داشته‌اند و نتیجه آن ایجاد مشکلاتی برای شهر، مردم و نظام بوده است.