پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حسن روحانی باز وعده صد روزه داد. این موضوع نه تنها در مطبوعات اصلاح طلب مورد سوال قرار نگرفت که با عبور از آن سعی کردند ب این مسئله نپردازند. اصلاح طلبان مدعی در حالی در رسانه های خود از این موضوع عبور کردند که در همین چند روز قبل، در نشست رسمی مطبوعاتی حسن روحانی در برابر کسانی که به او  گفتند وعده صد روزه داده گله و آن ها را دروغگو خطاب کرد. در نهایت هم منتقدان سیاست های اقتصادی دولت یازدهم سند این موضوع را در رسانه هایشان منتشر کردند تا نشان دهند چرا 4 سال هست منتظر صد روز برنامه اقتصادی هستند.

برنامه های کلی، شعارهای انتخاباتی و از همه مهمتر وعده های مختلفی که دولت یازدهم در سال 92 داد هنوز بسیاری اجرایی نشده است. وعده صد روزه یکی از این موارد است و بازگشت عزت به پاسپورت یا حتی وعده اشتغال 4 میلیون جوان به وسیله گردشگری فراموش شد و میان ده ها بلکه صدها وعده بی برنامه دولت یازدهم به وعده های عمل نشده پیوست. در کمال ناباوری اصلاح طلبان تیتر های خود را به وعده های قالیباف اختصاص دادند. اصلاح طلبان در سراسر یادداشتشان بدون آنکه بتوانند مبانی و چرایی این قول ها و صحبت ها را نقد کنند به هجمه رسانه ای پرداختند و در برابر حرف های اقای قالیباف به صورت گازنبری واکنش نشان دادند.  

این درحالی است که اصلاح طلبان هیچ واکنشی به برنامه های دولت بعدی یا آنچه می بایست توسط دولت یازدهم انجام می شد، نداشته اند و از همه مهمتر اینکه چرا وقتی قالیباف یا چهره های دیگر جریان انقلابی از برنامه و روش دست یابی به آن سخن می گویند، بر آشفته می شوند. نکته جالب اینکه اقای روحانی در مصاحبه خود با رسانه ملی در دی 95 به افزایش حجم بیکاری اشاره میکند و می گوید: « حجم بیکاری در کشورمان زیاد شده است و در حال حاضر مسئله اشتغال مهم  ترین مسئله کشور است.» آقای روحانی دلایل این حجم از بیکاری را بر نمی شمرد اما نکته جالب اینکه رکود فراگیر اقتصادی و تعطیلی قطب های صنعت اقتصادی به آمار بیکاری افزوده است و معلوم نیست چه روزی کشور می خواهد از این رکود خارج شود. اینکه به کمک بیکاران بیایند و کشور بسته ای را برای حمایت از بیکاران تهیه کنند، چه وعده ی غیر عملیاتی است. مگر نه اینکه وعده می بایست یک پشتیبانه دقیق داشته باشد. در همه جای دنیا وقتی کسی بیکار می شود به او خدماتی میدهند تا او کمتر از باب مشکلات و فشار های اقتصادی آسیب پذیر شود. حال باید دید عینک جناحی اصلاح طلبان کی از چشمان برداشته می شود و وعده های عمل نشده روحانی را مورد نقد قرار میدهند. البته نباید فراموش کرد تمام این وعده های عمل نشده مقصر اصلی شان همین اصلاح طلبانی است که حالا خود را کنار گود قرار دادند. آنها از روحانی و تیم او و و عده های او حمایت کردند و حالا باید پاسخگوی این وعده ها باشند.