پس از حمله شیمیایی اخیر در «خان شیخون» در سوریه که گفته می‌شود، پشت پرده آن، معارضان تحت حمایت آمریکا، اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند و همچنین پس از حمله شیمیایی داعش در موصل، برخی منابع رسانه‌ای هشدار می‌دهند که قرار است همین سناریو در یمن اجرایی شود تا دخالت‌های نظامی جدید آمریکایی، اسرائیلی و غربی در یمن توجیه شود.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «النجم الثاقب»، حمله آمریکا به فرودگاه شعیرات، پس از حمله شیمیایی تروریست‌ها علیه مردم بی‌گناه خان شیخون صورت گرفت و این‌گونه القاء شد که این حمله شیمیایی را نظام بشار اسد انجام داده است تا از این راه، حمله هوایی آمریکا به شعیرات، توجیه شود. اما در عراق، این سناریو تفاوت داشت. داعش از سلاح شیمیایی استفاده کرد تا روحیه تروریست‌ها را بالا و در مقابل روحیه ارتش و بسیج مردمی عراق را پایین آورد.

بر اساس این گزارش، در یمن، پس از خسارات زیادی که نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در تجاوز به این کشور، متحمل شدند، اکنون هیچ گزینه‌ای جز هدایت جنگ با شیوه‌های غیرقانونی و کاستن خسارات جانی و مالی بیشتر، از طریق استفاده از سلاح شیمیایی نیست.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و نیروهای داعش در تعز، چند روز پیش به یک مرکز واکسیناسیون حمله کردند و با شکستن مخزن‌های میکروبی، مواد خطرناکی را که به راحتی از طریق تنفس وارد بدن انسان می‌شوند، آزاد کرده‌اند که می‌تواند یک سلاح میکروبی برای کشتار شهروندان یمنی باشد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که آمریکا نیز بخواهد، توطئه خان‌شیخون را در تعز به کار برد و دخالت نظامی‌اش را توجیه کند اما اوضاع در یمن با سوریه بسیار تفاوت دارد زیرا یمن علاوه بر تروریسم با ائتلاف عربی که خود را اسلامی می‌داند و تحت حمایت آمریکا، اسرائیل و اروپاست، می‌جنگد. لذا در صورت هرگونه دخالت نظامی آمریکایی و غربی در نبرد «الحدیدة» یا هر جبهه دیگری، احتمال دارد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در واکنش به این دخالت نظامی، ناوهای آمریکایی و غربی را هدف قرار دهند.

به ویژه که فرماندهی نیروهای دریایی آمریکا اذعان می‌دارد که برد موشک‌های بالستیک یمن به چند برابر پیش از جنگ رسیده است.