سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در برنامه رادیویی، با اشاره به سوابق تحصیلی خود در فرانسه، اظهار داشت: از سال 1351 تا 1354 به عنوان مهندس تحقیق در کارخانه آلزاس مشغول به کار شدم و با توجه به اینکه مسلمانانی در این شهر حضور داشتند، انجمن اسلامی آلزاس را تشکیل دادیم تا شخصیت معنوی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: در شهریور 1354 بعد از 10 سال به ایران برگشتم و در مهرماه همان سال به عنوان استاد طراحی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به کار شدم. در تهران مسائلی که به عبور و مرور برمی‌گشت وضع پیچیده‌ای پیدا کرده بود. من برای عبور از این شرایط پیشنهاداتی مطرح کردم که مورد توجه قرار گرفت و به عنوان مدیرعامل مترو تهران منصوب شدم.

میرسلیم با بیان اینکه از سال 1354 تا 1357 شاهد 2 بار مواجهه با تعطیلی دانشگاه بودیم، گفت: ما با همکاری سایر استادان تصمیم به موضع‌گیری علنی کردیم، اما در گروهی به نام پویای توحید، مبارزه مخفیانه داشتیم. در 1357 که تظاهرات شروع شده بود، ما در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تشکیل جامعه اسلامی دانشگاهیان پیش از انقلاب و دستور امام به دولت موقت برای برگزاری همه‌پرسی، اظهار داشت: دولت برای انجام همه‌پرسی آمادگی کامل نداشت و ما از طریق حزب جمهوری اسلامی به کمک دولت شتافتیم. من که به عنوان عضو شورای مرکزی حزب توسط آیت‌الله موسوی اردبیلی معرفی شده بودم، همزمان در ساماندهی به تشکیلات سپاه همکاری داشتم.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ‌گاه نخواست قدر ملت ایران، انقلاب و رهبر آن را بداند و مدام با توطئه و فتنه می‌خواستند اخلال ایجاد کنند. تمام کارکنان سفارت گروگان گرفته‌ شدند و در این فاصله دولت موقت نتوانست بر پا بماند و سقوط کرد.

میرسلیم با اشاره به دوران حضورش در معاونت سیاسی وزارت کشور و انتخاب اولین رئیس‌جمهور گفت: در مجلس اکثریت آراء را حزب جمهوری اسلامی به دست آورد و یکی از افراد که برای پست نخست‌وزیری معرفی شد، من بودم و بنی‌صدر من را به عنوان نامزد نخست‌وزیری به مجلس معرفی کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما در دوران وزارت کشور با مشکلات مختلفی برخورد کردیم، در ماجرای آمل من به این شهر رفتم و به مردم پشت‌گرمی دادم و با این حمایت مردمی شهر پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه با وقوع جنگ تحمیلی در اواخر شهریور 59 من سرپرست شهربانی بودم، یادآور شد: مجموع حملات دشمن یک مشکلی ایجاد کرد و خانواده‌های مختلفی آواره شدند. من آمادگی خودم را برای سامان‌ دادن جنگ‌زدگان به شهید رجایی اعلام کردم و با یک کار امدادی و شناسایی دقیق علمی امکان اسکان و حتی اشتغال جنگ‌زدگان را فراهم کردیم. هنگامی که خدمت امام رسیدیم، ایشان ضمن تقدیر فرمودند، جنگ زدگان لشکری شدند در مقابل صدام.

میرسلیم با اشاره به دوران ریاست‌جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: ایشان از من خواستند برای ساماندهی نهاد ریاست‌جمهوری و مشاورت ایشان خدمت‌شان بیایم و با استقبال خدمت‌شان رفتم، با انتخاب مجدد ایشان توانستم به عنوان نخست‌وزیر معرفی شوم، اما مقرر شد نخست‌وزیری میرحسین موسوی ادامه پیدا کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در دولت هاشمی مشاور تحقیقات رئیس‌جمهور شدم و بنا به دعوت آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عضو بودم. در سال 72 لاریجانی از وزارت فرهنگ به صدا و سیما رفت و از من خواستند وزارت فرهنگ را قبول کنم. من کار خود را از اسفند 72 آغاز کردم و اولین نمایشگاه قرآنی را شکل دادیم و پیشرفت‌های خوبی در زمینه جهانگردی و ایرانگردی حاصل شد. فیلم‌های فاخری تولید شد که نمونه و نظیر آن کمتر مشاهده شد.

وی با اشاره به حضورش در ساختار مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز افتخار می‌کنم که در تدوین بیش از هزار بند از سیاست‌های کلی کشور، حضور داشته و آشنا بودم. در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و علمی و کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مسائل مختلف کشور آشنا شدم.

میرسلیم اظهار داشت: در سال 76 با روی کار آمدن خاتمی از من دعوت شد برای وزارت فرهنگ برنامه دهم، اما من به رئیس‌جمهور منتخب گفتم، شعارهای انتخاباتی شما با من منطبق نیست و باید وزیری را معرفی کنید که با شعارهای شما منطبق شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به بازدیدش در سال 76 از مجموعه ایران خودرو و دعوت از وی برای طراحی موتور ملی، گفت: با استخدام نیروهای متخصص و جوان قول دادیم ظرف 5 سال موتور ملی به انجام برسد و ما موفق شدیم در سال 85 با فعالیت خوب جوانان موتور ملی را تولید کنیم. در سال 85 از این موتور رونمایی شد و در سال 87 به تولید انبوه رسید.

وی افزود: من ادعا می‌کنم بسیار خوب می‌توانیم هسته‌ها و نهادهای دانش‌بنیان را تاسیس و مشکلات اشتغال را در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات برطرف کنیم.

میرسلیم با اشاره به حضورش در فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ما سالانه با 500 تا 600 نفر غریق در دریای خزر مواجه بودیم و با آموزش نجات غریق در طول 10 سال توانستیم بیش از 75 هزار نفر را نجات دهیم و امیدواریم ظرف اقتصادی کشور را با اتکای تجربه‌ای که در زمینه‌های علمی، فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت، نجات دهیم.