دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان به  جرم افشای برخی مسائل محرمانه برکنار شد.

وی از ابتدای فعالیت دولت نواز شریف در سال 2013، به عنوان دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی منصوب شد و در این مدت در بسیاری از نشست های منطقه ای و بین المللی، به عنوان نماینده لایق و مورد اعتماد دولت پاکستان حضور یافت.

به گزارش دیلی پاکستان،فاطمی دانش آموخته یکی از دانشگاه های مسکو، از صاحب نام ترین و کهنه کار ترین دیپلمات های پاکستان است و در سال های گذشته، به عنوان سفیر پاکستان در آمریکا و اتحادیه اروپا فعالیت کرده است.

وی همچنین پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر، سفری دو هفته ای به واشنگتن انجام داد تا زمینه های بهبود روابط پاکستان-آمریکا در دوره دولت ترامپ را پایه ریزی کند.
علاوه بر طارق فاطمی، رائو تحسین رئیس مرکز اطلاع رسانی دولت هم به دلیل نقص در عملکرد این نهاد دولتی درخصوص ماجرای افشای اخبار محرمانه از سمت خود برکنار شد.
رسانه‌های پاکستان خبری از یکی از جلسات محرمانه عالی ترین مقامات دولت و ارتش پاکستان منتشر کرد. در این خبر اینگونه آمده بود که مقامات عالی دولت در جلسه یاد شده، به فرماندهان عالی وقت ارتش پاکستان هشدار داده بودند در صورتی که اقدام جدی علیه ترویست ها انجام نشود، پاکستان با انزوای بین المللی مواجه خواهد شد.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای رهایی از متهم شدن به خیانت و فشار ارتش مجبور شد مهره‌های ارزشمند خود مانند طارق فاطمی را از کار برکنار کند.