سلمان خدادادی با  اظهار تأسف از این‌که علی‌رغم اختصاص موضوع مسائل اجتماعی به اولین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بحثی در این خصوص به طور جدی انجام نشد، بیان داشت: در این مناظره به پنج محور آسیب‌های اجتماعی که از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است، اشاره‌ای نشد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و بیکاری پنج آسیب‌ اجتماعی مورد نظر رهبری بودند، اظهار داشت:‌ بحث حاشیه‌نشینی فقط در حدی مطرح شد که آقای روحانی شهردار را بزند و به عنوان یک بحث مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح نشد.
 
خدادادی با اشاره به طرح موضوع بیکاری و ایجاد نشاط در جامعه در مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری آن را مسئله‌ای مهم خواند و تأکید کرد: هریک از کاندیداها باید درباره بیکاری که یکی از معضلات اصلی جامعه است می‌پرداختند و برنامه‌هایشان را ارائه می‌کردند در حالی که هیچ گونه راهکاری در این زمینه ارائه ندادند.
 
وی با تأکید بر اینکه در مناظره روز گذشته راهکاری از سوی کاندیداها برای حل معضلات اجتماعی ندیدیم، این مناظره را یک مناظره تبلیغاتی از طرف همه کاندیداها خواند که یکی در جهت محکومیت رقیب بود و دیگری در جهت حاکمیت خود.
 
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: من به عنوان فردی که در حوزه مسائل اجتماعی حرفی برای گفتن دارم، از این مناظره چیزی عایدم نشد، مناظره در حالی به نام مسائل اجتماعی برگزار شد که هیچ معضل اجتماعی در آن مورد بررسی قرار نگرفت. 
 
 
خدادادی تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی نه به عنوان مسائل اجتماعی، بلکه به عنوان پیش مقدمه‌ای برای مسائل امنیتی و جنبش‌های اجتماعی یکی از معضلات ماست که باید رفع شوند. 
 
وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب هر شش ماه یک بار با مسئولین جلسه‌ای را در راستای پیگیری پنج محور آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌کنند، اظهار داشت: اهمیت این مسائل به قدری بالاست که من فکر می‌کنم بر سر این موضوعات چالش به وجود می‌آید که متأسفانه به آن پرداخته نشد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که زمانی رهبر انقلاب اعلام کردند مسائل فرهنگی در جامعه مظلوم است اما امروز می‌گویند آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده مسائل فرهنگی است، اظهار داشت: مفاسد اخلاقی یکی از محورهای مورد تأکید رهبر انقلاب بود که در هیچ جای مناظره به آن پرداخته نشد و فرار کردن کاندیداها از آن، چاره کار نیست.
 
وی در پایان با اظهار تأسف از این‌که ما به بداخلاقی‌های مناظره‌ای عادت کرده‌ایم، اظهار داشت: ‌مردم این مسائل را تشخیص می‌دهند و خواستار تغییر روند مناظرات به شکل کارشناسی شده هستند.