محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر مجلس شورای اسلامی درباره فرجام گزارش کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون دستیار ویژه و برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: کاری کردند که ارائه این گزارش به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شد.

وی با تأکید بر اینکه با یک نقشه مهندسی‌شده، ارائه گزارش کمیته را به تعویق انداختند، اظهار داشت: آقای محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته گذشته در جلسه این کمیسیون صریحاً تذکر داد که گزارش کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون باید در مهلت مقرر ارائه شود و هرگونه تأخیر در آن خلاف ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس است.

ابطحی گفت: بعضی اعضای هیأت‌رئیسه مجلس نیز تمایل نداشتند گزارش کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون پیش از انتخابات ارائه شود.

عضو کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون عنوان داشت: آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح دارد که گزارش کمیته باید ظرف 10 روز نهایی و ارائه می‌شد و اکنون واقعاً باید پرسید که در مجلس شورای اسلامی که خانه ملت است چه می‌گذرد؟

محمد قمی نماینده اصلاح‌طلب مجلس و رئیس کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون دستیار ویژه و برادر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیشتر به فارس گفته بود: ما کاری می‌کنیم که انتشار گزارش کمیته به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود چرا که بر روی رأی آقای روحانی در انتخابات تأثیر منفی دارد.