ائتلاف سراسری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای ضمن حمایت از حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: ستاد مهر هشتم ضمن اعلام موجودیت در عرصه انتخابات پیش رو، فعالیت رسمی خود در این خصوص را با استعانت از انوار قدسی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در سراسر کشور آغاز می نماید و امیدور است وظایف خود در نمایندگی قشر مظلوم فرهیخته کشور را به شایستگی ایفا نماید.

در ابتدای این بیانیه خطاب به مردم ایران آمده است: کشور عزیزمان بار دیگر در آستانه انتخابی سرنوشت ساز قرار گرفته است و منظومه رشادت‌ها و قهرمانی هایی که ایران عزتمند را در تند باد حوادث به این مرحله از بلوغ و بالندگی رهنمون کرده است. بار دیگر یکایک فرزندان برومند خویش را به حضور در این عرصه فرا می‌خواند. آری،کشور عزیزمان به مدد جوانان غیرتمند و شایسته خویش همواره راهی برای برون رفت از بحران بیکاری و اقتصادی و خروج از تنگناها یافته است.

همچنین در این بیانیه تصریح شد: اعتماد مردم به فرزندان تحصیلکرده خویش می‌تواند راه حل قطعی خروج از مشکلات و نابسامانی‌ها باشد. اما امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهدیم به رغم تمام مجاهدت‌ها و همراهی‌های ملت قهرمان ایران بخشهایی از مشکلات و رنج‌هایی گریبانگیر اقشار مستضعف که سال‌های متمادی در بطن کشور نضج یافته و ریشه کرده است در غفلت از توانمندی‌ها داخلی و ظرفیت‌های ملی با آدرس غلط دستگاه اجرایی امروز کشور هر روز گره‌ایی تازه بر کلاف خود می‌بیند و از علاج قطعی دورتر می شود. کدام بهانه برای توجیه وضعیت اقتصادی و اجتماعی امروز کافی است و کدام دلیل می‌تواند ،توجیحی باشد بر فراموشی میلیون‌ها جوان دانش آموخته که بیشترین انگیزه و پتانسیل را برای آباد کردن ایران اسلامی دارند؟

ائتلاف سراسری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ خود تاکید کرد: از اینرو به جهت هم افزایی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ،جمعی از جوانان تحصیلکرده که به عنوان تشکلی برآمده از متن جامعه دانشگاهی و در راستای نقش سرنوشت ساز دانشگاهیان در تحرک و پویایی جریان راستین انقلاب اسلامی و با اتکا به اشتیاق یکایک جوانان فرهیخته این مرز و بوم و همچنین عمل به تکلیف الهی و ملی خویش حضور فعال خود را در انتخابات پیش رو اعلام می‌دارد و در این خصوص محورهایی چون معطوف داشتن تمام ابعاد برنامه ریزی برای ایجاد کار و اشتغال جوانان در سراسر کشور، توجه به کرامت انسانی بعنوان شاخص فراموش شده در توسعه اقتصادی و مبارزه با فساد اداری و ربا در بانک‌های کشور را بعنوان مطالبات اقشار میلیونی از رئیس جمهور آینده ایران اسلامی اعلام می‌دارد.  

همچنین در این بیانیه اظهار شد: در راستای اهداف فوق ستاد مهر هشتم ضمن اعلام موجودیت در عرصه انتخابات پیش رو ،فعالیت رسمی خود در این خصوص را با استعانت از انوار قدسی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع)در سراسر کشور آغاز می نماید و امیدوار است وظایف خود را در نمایندگی قشر مظلوم فرهیخته کشور را به شایستگی ایفا نماید.

در این بیانیه خاطر نشان شد: این ستاد پس از بررسی و تحلیل‌های انجام شده و نیز دیدار با فعالان دانشگاهی و اجتماعی و دریافت نظرات دانشجویان فهیم ،اعضای هیات علمی ،معلمان دلسوز و جوانان غیور ،در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حمایت قاطع خود را از آیت الله رئیسی اعلام می‌دارد و ایشان را حقوقدانی قانونمدار و شخصیتی خدمتگزار محرومین و از طرفی قاطع و راسخ در به محاق بردن مفسدان و بازگرداننده آرامش به جامعه می شناسد و از اینرو با تمام توان تشکیلاتی و اجرایی در حمایت از ایشان، حضور داریم.

ائتلاف سراسری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ خود آورده است: ستاد مهر هشتم اعتقادی به صف بندی و جناح بازی سیاسی در جامعه نداشته و کلیه علاقمندان به آینده روشن ایران اسلامی را از سراسر کشور به همکاری دعوت می‌نماید.

همچنین در این بیانیه تصریح شد:  دست یکایک کسانی را که دل در گرو حل مشکلات جوانان و پیشرفت و عزت همه آحاد مردم ایران اسلامی داشته با کمال افتخار می بوسد و آنان را به همراهی در این مسیر فرا می‌خواند. ستاد مهر هشتم در آغاز فعالیت خود ضمن استمداد از امام رضا علیه السلام از یکایک اعضا و هواداران خود در سراسر کشور می‌خواهد در طول مدت انتخابات ،شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از طریق استدلال و منطق رضوی سر لوحه فعالیت خویش در ستادهای انتخاباتی قرار دهند و از فعالیت این مجموعه، الگویی اسلامی ایرانی برای تمام فعالان این عرصه، را فراهم سازند.