سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش صعود ۲۵ هزار تن از بسیجیان و کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز سرپل ذهاب گفت: جوانان و فرزندان ایران اسلامی با روحیه، مقتدر و با حفظ وحدت و انسجام، سلحشورانه برای دفاع از نظام مقدس و مرزهای کشورمان ایستاده اند و به برکت همین حضور دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارند.

وی افتتاحیه اردوهای راهیان نور در سال ۹۶ و قدرشناسی از رشادت‌های رزمندگان شهید در عملیات بازی دراز پس از ۳۶ سال از گذشت این حماسه غرورآفرین ۲ فلسفه برگزاری این همایش سراسری برشمرد وافزود: فرزندان رشید ایران اسلامی ۳۶ سال پیش در عملیات بازی دراز در دوم اردیبهشت سال ۶۰ یک حماسه بزرگ آفریدند و در این عملیات دلاورمردان پاسدار بسیجی با حضور قهرمانانه ضربه سختی به ارتش صدامیان وارد کردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: ارتشیان بعثی که در ابتدای جنگ با چهار لشگر زرهی و پیاده از کرمانشاه و قصرشیرین و سومار و مهران حمله کردند، تصور نمی‌کردند ایران اسلامی مردان و زنان قهرمان و یک رهبر قدرتمند یعنی امام راحل فرزند رسول الله (ص) را دارد.

رحیم صفوی یادآور شد: در عملیات غرورآفرین بازی دراز رزمندگان اسلام شکست بزرگی به دشمن وارد کردند که عملیات در چهار محور در ارتفاعات یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۱۵۰ متری عراقی‌ها هفت شبانه روز پاتک کردند، ولی مقاومت و ایستادگی و قدرت رزمندگان کشورمان منطقه را حفظ کرد.

وی حضور در سالروز گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز را قدرشناسی از شهدایی دانست که عزت و استقلال کشور مرهون خون‌های آن هاست.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تفاوت کرمانشاه با سایر استان‌های کشورمان را مبارزه جانانه این استان در یک جنگ از سال ۵۸ تا ۵۹ قبل از شروع جنگ تحمیلی با منافقان ضد انقلاب بیان کرد و مشخصه دیگر این استان را در عملیات مرصاد پس از صدور قطعنامه دانست.

وی افزود: پس از قبول آتش بس باز هم صدام ملعون چند هزار منافق را از همین مرزهای قصرشیرین و سرپل ذهاب با پشتیبانی توپخانه به منظور تصرف کرمانشاه و تهران وارد کرد که رزمندگان قهرمان در تنگه چهار زبر و مرصاد آن‌ها را به کمین انداختند و بیش از سه چهار هزار مرد و زن منافق را در عملیات مرصاد شکست دادند.

رحیم صفوی گفت: عملیات مرصاد در واقع شکستن ستون فقرات منافقان بود و این خصوصیات این منطقه غرب کشور است و هم اکنون نیز رزمندگان استان کرمانشاه برای کمک به مردم عراق و سوریه ۱۳ شهید مدافع حرم داده اند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: پیامی که این تجمع دارد و در تمام رسانه‌ها منعکس می‌شود، این است که به تمام دشمنان و جهانیان نشان می‌دهد فرزندان برومند این کشور با قدرت ایستاده اند و این پیامی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و عوامل مزدور آن‌ها همچون داعش و تکفیری هاست.

صفوی اظهار داشت: این پیام حضور شما اقتدار و ایجاد امنیت پایدار در مناطق مختلف ایران از مرزهای غرب تا شرق است و به زودی این امنیت را به عراق و سوریه و لبنان خواهیم رساند تا راهبرد امام راحل را که می‌فرمودند: راه قدس از کربلا می‌گذرد به نتیجه برسانیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد به واسطه تکمیل طرح سامانه گرمسیری که با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی عملیاتی شد، آب به شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و تا استان ایلام برسد و با رونق کشاورزی شاهد ایجاد اشتغال و پیشرفت و شادی مردم منطقه باشیم.