روزنامه دیلی تلگراف امروز جمعه در گزارشی به قلم بن فارمر با عنوان " استفادۀ داعش از جنگجویان خارجی برای ارتکاب جنایات وحشیانه در آخرین مرحلۀ جنگ موصل " نوشت : داعش که در شهر موصل عقب نشینی می کند ، از عناصر خارجی برای ارتکاب جنایات فجیع و وحشیانه استفاده می کند تا شاید این شهر را تحت کنترل خود نگه دارد.

این روزنامه انگلیسی می نویسد : داعش از عناصر خارجی که در میان آنها اتباع انگلیسی وجود دارند ، به علت برخورد وحشیانه‌شان با مردم، به عنوان آخرین خط دفاعی استفاده می کند.

موصل

دیلی تلگراف به نقل از جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش گزارش داد: حدود هزار نیروی مسلح داعش همچنان در موصل هستند که در میان آنها تعداد زیادی عناصر خارجی وجود دارد. 

موصل

دوریان افزود : چیزی که بارها دیدیم ، این بود که سران داعش از مناطقی که احتمال از دست‌دادنش را می دهند ، فرار می کنند و جنگجویان خارجی را رها می کنند زیرا این جنگجویان با مردم وحشیانه برخورد می کنند.

موصل

وی خاطرنشان کرد: آنچه ما هم اکنون در مرکز موصل می بینیم این است که داعش از چیزی شبیه سلاح‌های شیمیایی استفاده می کند . داعش به روش های وحشیانه با مردم رفتار می کند و افراد را فقط به علت داشتن نیت ترک موصل اعدام می کند.

موصل

دیلی تلگراف نوشت: پیوستن جنگجویان خارجی به داعش متوقف شده‌است زیرا ائتلاف مسیرهای پشتیبانی داعش را مسدود کرده است و بسیاری از جنگجویان خارجی به علت عقب‌نشینی داعش ، برای بازگشت به اروپا تلاش می کنند ولی بازداشت می شوند یا به دست نیروهای عراقی و سوری کشته می شوند.