سعید  جلیلی عصر امروز در اجتماع بزرگ مردمی حمایت از نامزد اصلح حجت‌الاسلام رئیسی در همدان با بیان اینکه در مقطعی قرار داریم که از آن به عنوان فصل انتخابات یاد می‌شود، اظهار کرد: این سؤال در ذهن مردم است که از یک سو ما مدعی هستیم کشور دارای امکانات فراوان مادی و سخت‌افزاری است و هر آنچه برای پیشرفت کشور لازم است مهیاست، ولی چرا از آن استفاده نمی‌شود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرمایه‌های بزرگی همچون نیروی انسانی جوان، مومن، تحصیلکرده و دارای قابلیت‌های مختلف داریم که باید از آن حمایت شود، افزود: اولین سوالی که بسیاری از افراد از امثال بنده می‌پرسند این است که اگر قائل هستید که این موارد وجود دارد پس باید با وضع مطلوب مورد انتظار فاصله زیادی نداشته باشیم، اما چرا چنین نیست؟

وی با بیان اینکه چهار سال از حیات دولت یازدهم گذشت، افزود: سال 92 فصلی از انتخابات بود و رهبری همان سال بیان کردند آنچه شما رقم می‌زنید حماسه سیاسی است که به دنبال آن باید حماسه اقتصادی رقم بخورد.

جلیلی با اشاره به اینکه منتخب ملت باید کاری کند که در همان سال اول حماسه اقتصادی رقم بخورد، افزود: رهبری فرمودند حماسه اقتصادی رقم نخورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رهبری بارها تاکید کردند که پاسخگویی به مطالبات خواست ملت و نیاز کشور است و کسانی که منتخب ملت هستند باید بتوانند به این خواسته‌ها جواب بدهند، افزود: سوال این است چرا امروز بعد از چهار سال وقتی به روند کار نگاه می‌کنیم پاسخ لازم را در عمل ندیدیم؟

جلیلی با بیان اینکه باید چهار سال آتی، آینده دیگری را رقم بزنیم، خواستار انتخاب فرد اصلح از سوی مردم شد و گفت: باید با این انتخاب افق آینده را روشن کنیم.

وی ادامه داد: شور انتخاباتی خوب است اما باید در کنار آن جلساتی نیز وجود داشته باشد که مباحث موجب اقناع مردم شود و مطالبی در مورد اینکه نسبت به آنچه که باید در چهار سال آینده صورت گیرد، عنوان شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: اگر از گنجینه‌های کشور صحبت می‌کنیم در فصل انتخابات لازم است که از گنجینه‌ها رونمایی شود تا کسانی بعداً شعار «ما نمی‌توانیم» سر ندهند.

دولت بگوید 4 سال گذشته چه‌کار کرد!

جلیلی تفکر انقلابی را تحول‌گرا دانست و افزود: تفکر انقلابی در چنین ایامی دست روی نقاط قوت و ظرفیت‌ها و استعدادهایی می‌گذارد که امید را در کشور زنده می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر کسانی امروز می‌خواهند کار کنند باید تکلیف خود را با ظرفیت‌ها و استعدادها روشن کنند و باید بگویند در چهار سال گذشته چه کردند و در چهار سال آینده چه می خواهند بکنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طبیعی است هر دولتی که روی کار می‌آید باید نقاط قوت قبل را بگیرد و نقاط ضعف را کنار بگذارد و پیش برود، در این چهار سال کدام نقاط قوت کشور تقویت و کدام نقاط ضعف کشور رفع شد؟

وی اظهار داشت:‌ کسانی که شعار می‌دهند می‌خواهیم هزینه‌های کشور را کاهش دهیم این سؤال مطرح است که هزینه‌ها کاهش یافت یا سرمایه‌های کشور؟

جلیلی ادامه داد: کسانی که می‌گفتند برای کشور عزت می‌‌آوریم امروز چه مسیری را دنبال کردند؟ آنهایی که می‌گفتند می‌خواهیم کاری کنیم هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ اقتصاد، امروز خود می‌گویند ما همه کاری کردیم اما طرف مقابل پایبند نیست!

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم «نخواستند» اما می‌شود بگوییم «نتوانستند»، افزود: نتوانستند آنچه از ظرفیت‌های کشور وجود دارد استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به آنها اظهار داشت: می‌توانید به مسکن ایراد داشته باشید! 1.5 میلیون مسکن تولید شده بود، کشوری که سالی 850 هزار ازدواج جدید دارد و بافت فرسوده؛ باید سالی یک میلیون مسکن در آن ساخته شود اما چه‌کار کردند؟

وی با بیان اینکه ایجاد مسکن بحث ساده‌ای نیست، گفت: می توان برای هر 100 متر ساخت مسکن یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم ایجاد کرد.

700 هزار میلیارد خلق نقدینگی کجاست؟

جلیلی اظهار داشت: امروز می‌بینیم دولتی که با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی کار را تحویل گرفت و نقدینگی آن امروز در اردیبهشت 96 به 1200 هزار میلیارد تومان رسیده است، باید بگوید 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی کجا رفته و باید گزارش دهد.