در حالی که اصلا‌ح طلبان و جریان دولت از ماه‌ها پیش برای تسخیر کرسی‌های شورای شهر از همه ابزارهای سیاسی برای اتهام‌زنی به رقبای خود استفاده کردند و با پروژه «املاک نجومی» جنگ روانی گسترده‌ای را علیه اصول‌گرایان تدارک دیدند، اما از هفته گذشته با تائید تخلف محسن سرخو و حالا با آزادى مشروط احمدحکیمی‌پور با قرار تأمین، افکار عمومی منتظر افشای واقعیت‌های پشت پرده این پروژه است.

در ماه‌های گذشته باشگاه سیاسی اصلاح‌طلبان در شورای شهر که عملا خدمت‌رسانی به مردم را تعطیل کرده است، همه انرژی خود را صرفِ زدن اتهامات مالی به چهره‌هایی مانند پیرهادی، آباد و... که عمدتا صبغه فرهنگی دارند، کرد و با پشتیبانی رسانه‌های خارج از کشور آنان را متهم به انواع سوءاستفاده‌ها نمود. در یکی از جلسات شورای شهر، سرخو یکی از اعضاء اصول‌گرا را متهم کرد که در دوران مسئولیتش از شهرداری تخفیف گرفته است، اما این عضو اصلاح‌طلب شورا نتوانست اتهام خود را ثابت کند، بلکه خود متهم شد که ملکی را در شمال تهران (منطقه دربند) به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده است.

پس از انتشار تخلفات سرخو در خبرگزاری فارس، وی اتهاماتش را دروغ خواند و از فارس شکایت کرد، اما هیات منصفه با ملاحظه اسناد و مدارک، خبرگزاری را تبرئه کرد و به این ترتیب، تخلف سرخو و سوءاستفاده وی برای تغییر کاربری غیرقانونی یک ملک اثبات شد.

از سوی دیگر، امروز احمد حکیمی پور نیز که از گردانندگان پروژه جعلی «املاک نجومی» است، پس از احضار به دادسرا برای رسیدگی به این پرونده به دلیل کافی نبودن توضیحاتش با قرار تامین آزاد شد و این پرونده نیز در گام اول نشان داد که ادعاهای اصلاح‌طلبان توخالی است و سندی برای ارائه ندارند.

به نظر تحلیلگران در روزهای آینده تحولات غیرمنتظره‌ای رخ خواهد داد که علیرغم برخی پیش‌بینی‌ها سرنوشت شورای شهر تهران و جریان حامى دولت و إصلاحات را تغییر خواهد داد. با اثبات تخلف سرخو، صحبت های محسن پیرهادی و مطالب خبرگزاری فارس درباره  سوءاستفاده‌های سرخو اثبات شد و با قرار تأمین برای حکیمی‌پور خالی بودن دست اصلاح‌طلبان از اسناد محکمه پسند برای اثبات ادعای املاک نجومی روشن‌تر شد.