برخی نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا  که سابقه همکاری با مخالفان جمهوری اسلامی را دارند از دولت این کشور اتخاذ مواضع شدیدتر علیه ایران را خواستار شدند.

به نوشته وبگاه «سان شاین استیت نیوز» «ایلیانا راس لیتنن» نماینده جمهوریخواه  ایالت فلوریدا و رییس  کمیته خاورمیانه و آفریقای شمالی مجلس نمایندگان ایالات متحده همراه با «تد دویچ» نماینده دموکرات فلوریدا حاضر در این کمیته، روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای به حمایت از فرقه ضاله بهائیت و همجنس‌بازان پرداختند و بدین طریق سعی در زیر سئوال بردن وضعیت حقوق بشر در ایران نمودند.

بر اساس این گزارش، راس لیتنن در این زمینه مدعی شد: «وضعیت حقوق بشر در ایران در حالی وخیم‌تر شده که این کشور انتخاباتی را نیز در ماه جاری پیش رو دارد. با وجود تبلیغات "حسن روحانی" رییس جمهور اصلاح طلب ایران، اعمال فشار علیه مخالفان و اقلیت‌ها در ایران در سال‌های اخیر شدت یافته است.»

وی در ادامه با حمایت از فرقه ضاله بهائیت مدعی دستگیری گسترده اعضای این فرقه و عدم اجازه تحصیل به آن‌ها شد و افزود که نود بهایی به خاطر عقایدشان در زندان‌های ایران هستند.

ایلیانا راس لیتنن که سابقه حمایت‌های همه جانبه از گروهک منافقین را یدک می‌کشد در ادامه مدعی گردید: «وضعیت حقوق بشر ایران نشان می‌دهد که این کشور غیرقابل اعتماد بوده و باید بخش جدایی ناپذیر رویکرد امنیتی آمریکا باشد. من به دولت توصیه می‌کنم تا با استفاده از تمامی اختیارات خود حداکثر تحریم‌ها علیه ایران را وضع کند.»

 دویچ دیگر نماینده مجلس نمایندگان آمریکا نیز به دفاع از همجنسگرایان پرداخت و هم راستا با لتینن مدعی شد: «ایران بهاییان را تحت پیگرد قرار داده و همجنس‌گرایان را زندانی می‌کند. ضرورت دارد آمریکا به طور مستقیم مقابل تخلفات حقوق بشری ایران قرار گیرد. این قطعنامه پاسخی محکم به این رژیم به خاطر رفتارش با بهاییان و حبس آمریکایی‌ها و دیگر اتباع خارجی است.»

به نوشته این منبع خبری، بیانیه این دو نماینده آمریکا با حمایت «کریس اسمیت»، نماینده جمهوری‌خواه  و «ایلیوت انجل» دیگر نماینده جمهوریخواه نیویورک مواجه شد.