پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز چهارشنبه مدعی شد که حملات هوایی ترکیه به نیروهای تحت حمایت ایالات متحده در عراق و سوریه بدون هشدار قبلی کافی بوده و این موجب شد تا نظامیان آمریکایی در «موقعیت ناامن» قرار گیرند.

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» «جان دورین» سرهنگ نیروی هوایی آمریکا و سخنگوی نیروهای ائتلاف این کشور علیه داعش به خبرنگاران گفت: «نیروهایی را در 66 مایلی این حملات داشتیم .این روشی ناامن برای انجام عملیات بود.»

به نوشته این وبگاه، ترکیه تنها کمتر از نیم ساعت به نظامیان آمریکایی درباره عملیات خود علیه نیروهای کرد هشدار داده بود  و در عین حال توصیفی مبهم از مکان وقوع عملیات ارائه شده بود.

سخنگوی نظامیان آمریکا در ادامه سخنان خود افزود: «زمان ناکافی برای بیرون آوردن نیروهایمان از منطقه داشتیم. ما مکان‌های دقیق وقوع حملات را نمی‌دانستیم و زمان زیادی را نیز برای واکنش نشان دادن نیروهایمان در اختیار نداشتیم.»

 به نوشته این وبگاه، «رجب طیب اردوغان» ریس جمهور ترکیه بارها از همکاری آمریکا با نیروهای کرد منطقه به ویژه در سوریه شکایت کرده بود زیرا آن‌ها را وابسته به نیروهای «پ‌ک‌ک» لحاظ می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه این حمله را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش ترکیه روز چهارشنبه روستای «فرفرک» واقع در منطقه «راجو» واقع در «عفرین» سوریه را هدف قرار داد.

در جریان این حمله، از جنگنده و سلاح‌های سنگین و توپخانه‌ای استفاده شده و یگان‌های مدافع خلق (YPG) در برابر این حملات ایستادگی کردند.

تلویزیون «انها» (ANHA) وابسته به کُردهای سوریه گزارش داد که همچنان این حملات در این منطقه ادامه دارد و هیچ اطلاع دقیقی از تعداد تلفات در دست نیست.

26 جنگنده ترکیه نیز بامداد روز گذشته نیز منطقه کوهستانی «قرجوخ» و چند روستای دیگر را در منطقه «دیرک» هدف قرار دادند که در جریان آن 20 عنصر از یگانهای کُرد کشته شدند.