حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره نظر وی پیرامون فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر قول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای بازکردن مشکلات مردم با نگاه به درون مرزها گفت: نکته بسیار مهمی را مقام معظم رهبری در روز مبعث تاکید فرمودند؛ البته ایشان پیش از این هم تاکید فرموده بودند که ما برای حل مشکلات کشور نگاهمان باید به درون خود، ملت خودمان، جوانان خودمان و نیز به فناوری و سرمایه های داخلی خود باشد.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: من قبلا هم گفتم و الان هم تاکید می کنم که همواره نگاه ما اول به آسمان است و رحمت و لطف خدا و بعد به ملت بزرگ و عزیزمان.

وی با اشاره به اینکه مردم ما قادر هستند مشکلات را خود حل کنند گفت: ما باید از فناوری و سرمایه دیگران استفاده کنیم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: مقصود مقام معظم رهبری این نیست که از فناوری و سرمایه خارجی استفاده نکنیم.

روحانی گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید فرمودند سرمایه گذاری باید برای رشد کشورمان و اشتغال جوانان و صادرات غیر نفتی باشد.

وی افزود: اکنون طرح های ما در قراردادها با خارجی ها بر همین مبناست.

روحانی با اشاره به اینکه باید از فناوریهای خارجی استفاده کرد گفت: مقصود این است که ما چشم طمع و یا چشم امیدمان به بیرون مرزها نباشد.

وی گفت: داخل کشور ما دارای سرمایه های بسیار عظیم وبزرگی است ویکی از این سرمایه ها این است که قدرت جذب سرمایه گذاری خارجی را داریم و این جزء قدرتهای داخلی ما است .

روحانی افزود : اگر کشور قدرتمند نباشد و جذب فناوری نکند دیگران در کشور شروع به تولید می کنند .

وی گفت : اما جوانان ما فناوری را جذب می کنند ، مردم ما سرمایه را جذب می کنند و ما شاهد پیشرفت کشورمان خواهیم بود .

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : همانطوری که در سال 95 دارای رشد بسیار خوبی بودیم انشاء الله در سال 96 هم همان مسیر را ادامه می دهیم با اشتغال بیشتر و تولید بالاتر .