سیدحسین هاشمی در بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران که با حضور معاون امنیتی انتظامی استانداری، مدیر کل حوزه استاندار و روابط عمومی و سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار شد، ضمن اینکه در جریان خدمات ارایه شده به اتباع قرار گرفت مونیتورینگ آنلاین اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استان را نیز افتتاح کرد.

وی در این مراسم اظهار کرد:‌ همکاری خوبی که میان همکاران در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وجود دارد بسیار ارزشمند است و مشکلات خوشبختانه به حداقل رسیده اما همچنان به آن درجه مطلوبی که باید نرسیده است.

استاندار تهران با بیان اینکه نیاز است موفقیت اداره اتباع استان علاوه بر داخل کشور در سطح بین المللی نیز مطرح باشد، تاکید کرد: روان کارمند باید همواره در آرامش باشد اگر در کار تنش و استرس باشد در سیستم اجرا خلل ایجاد خواهد شد و با هماهنگی و تعامل کارها خوب پیش می‌رود و بهره‌وری کارمند افزایش می یابد.

هاشمی، اتباع افغانستانی و عراقی را مسلمانانی دانست که مهمان کشورمان هستند و تصریح کرد: اکثر آنها در کشور خود مشکل دارند و اگر اینگونه نبود یقیناً بخش عمده‌ای از آنان به کشور ما نمی‌آمدند.

وی ادامه داد: ‌لازم است خدمات رسانی به مهاجران به درستی و به موقع انجام شود که اجر معنوی نیز در ارائه خدمات به آنها وجود دارد.

به گفته استاندار تهران، این گزارشها به مراجع بین المللی هم می‌رسد و آنها بازتاب می‌دهند و یک پیشینه خوب برای کل مجموعه اداره اتباع رقم می‌خورد.

در ادامه استاندار تهران درجریان وضعیت و مشکلاتی که از سوی کارمندان اداره کل اتباع اشاره شد قرار گرفت و به ارائه خدمات مطلوب به آنها تاکید کرد.

هاشمی با بیان اینکه اردوگاه پناهندگان نظم گرفته است، گفت: کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز از این وضعیت اظهار رضایت کرده و جای سپاسگزاری است.

وی بر بهره‌مندی از منابع کمیساریا به طور خاص برای استان تهران تاکید کرد و افزود: سیستم آنلاین مانیتورینگ اردوگاهها تاثیرگذار است و این امر در تصمیمهای مدیریتی کمک می کند.

گفتنی است، در این مراسم گزارشی از وضعیت ارائه خدمات از سوی اداره کل اتباع استان تهران به مهاجران ارائه شد که براساس این گزارش؛ حداقل اتباع مراجعه کننده در روز 400 نفر است و در اردوگاه مراقبتی در دو سه روز اخیر بین 800 تا 1500 نفر مراجعه کننده وجود داشته که در مجموع روزانه حدود سه نفر به اداره کل اتباع مراجعه می‌کنند.

همچنین در خصوص ایجاد سالن همایشها در جهت اقدامات فرهنگی در اردوگاه گل تپه و ساماندهی هیاتهای مذهبی اتباع خارجی و تهیه طرحهای مطالعاتی برای ورود اتباع خارجی به کشور گزارشی ارایه شد.