محمد باقر قالیباف کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی با اشاره به مهمترین مشکلات کشور، اظهار داشت: امروز مهمترین مشکل کشورما بیکاری و شغل است.

وی با تاکید کرد: به مردم قول می‌دهم اگر در طول این دوره توفیق خدمت به را پیدا کنم 5 میلیون شغل با کمک مردم ایجاد می‌کنم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم.

کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اهمیت حوزه فناوری و IT اشاره کرد و گفت:برای بخشی از جوان تحصیل کرده و با استعداد که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه فناوری و IT تخصص دارند، شغل وجود دارد.

قالیباف به حوره صنایع پایین دستی و صنعت نفت اشاره کرد و گفت:در صنایع پتروشیمی ما به ازای هر یک میلیون تن در حوزه پتروشیمی قادریم 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: باید سیاست‌های پولی و مالی ما تغییر کند و حتماً باید سیستم‌های هوشمند برای اطلاعات جدید مورد توجه قرار گیرد.

کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی سخنان خود به موضوع قاچاق و مبارزه با آن اشاره کرد و گفت: باید مبارزه با قاچاق یک کار جدی صورت گیرد.