، لطف‌الله فروزنده دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امروز(چهارشنبه، 6 اردیبهش) در جمع دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه غرب و آمریکا به دنبال روی کار آمدن دولتی ضعیف و بی توجه به مسئله مقاومت است، اظهار داشت: ترامپ دیوانه‌ای است که کری کری می‌خواند البته همه روسای جمهور آمریکا نیز این کار را می‌کردند. اما خود آمریکاییها نیز به این باور رسیده‌اند که به کشورها و افرادی که به تهدیدات آنها واکنش نشان می‌دهند حمله کنند.

وی افزود: آنها خود می‌دانند که نمی‌توانند به ایران حمله کنند لذا بحث نرم افزاری جبهه فرهنگی و نفوذ را در مقابل ایران فعال کرده‌اند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به کاندیداها یادآور شد: رهبری به این مسئله تأکید کردند که کاندیداها نباید دنبال حل مشکلات کشور در خارج از مرزها باشند بلکه حل مشکلات را با کمک به نیرو و توان کشور دنبال کنند.

فروزنده با بیان اینکه دولت یازدهم با امید به اینکه مشکلات کشور با مسئله برجام حل می‌شود فرصت‌های فراوانی را از دست داد گفت: درحالی که رهبری در نامه خود تأکید کردند که ایران تعهدات خود را پس از اینکه غرب به تعهدات خود عمل کرد انجام دهد، اما دیدیم که ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف مقابل همچنان به وعده‌ها و تعهدات خود جامه عمل نپوشانده است و همین باعث شده است دولتمردان ما در قبال تهدیدات آنها به جای اخذ موضع قاطع عقب نشینی می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد دولت طی 4 سال گذشته افزود: شرایط به شکلی شد که 30 هزار واحد صنعتی کشور که اکثر آنها دارای قدمت 60 و 50 ساله بودند تعطیل شدند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آقای روحانی در ابتدا وعده و برنامه 100 روزه می‌دهد اما بعد می‌گوید من کی وعده 100 روزه داده‌ام افزود: باز هم از برنامه 100 روزه می‌گویند در حالی که در این زمینه ناتوانند. دولت نتوانست برنامه ششم را که موظف انجام آن بود را ارائه دهد و مجلس این کار را برعهده گرفت و باید به آنها گفت اگر شما اهل نوشتن برنامه بودید برنامه ششم را می‌نوشتید.

فروزنده با بیان اینکه دولتمردان همواره از نبود امکانات و پول در کشور می‌گویند به میزان نقدینگی کشور نیز اشاره کرد و گفت: رقم نقدینگی کشور در سال 92، 492 میلیارد تومان بود در حالی که این رقم به هزار و 120 هزار میلیارد در شرایط فعلی رسید. لذا با 50 درصد افزایش نقدینگی بدهی دولت نسبت به سال 90 سه برابر شد و این درحالی است که حداقل 4 برابر شده است.

وی افزود: بزرگترین افتخار دولت این است که نرخ ارز را ثابت کرده و در شیب ملایمی قرار داده درحالی که وقتی به نرخ ارز نیز مراجعه می‌کنیم می‌بینیم این وعده هم محقق نشده است. این به این معنی است که وقتی موضوعی را به شکل اساسی درمان نکنیم حل نخواهد شد.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه به عملکرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جبهه مردمی آنچه که برایش موضوعیت دارد موفقیت نیروهای انقلابی است. لذا باید صحنه را به شکلی مدیریت کنیم که نیروهای انقلاب به موفقیت دست یابند. قطعا اگر در برنامه‌ها و جمع آرای خاکستری آقای رئیسی موفقتر از آقای قالیباف بود آقای قالیباف به نفع او کنار می‌رود و اگر نتیجه برعکس بود برعکس آن اتفاق می‌افتد لذا باید ببینیم در نهایت چه می‌شود و نظرسنجی‌های منابع مهم 10 روز مانده به انتخابات و پس از انجام مناظره‌ها چه چیزی را اعلام می‌کند.

فروزنده با اشاره به اینکه جبهه مردمی گرایشی به فرد خاصی ندارد و هر دو کاندیدا را جزو بهترین افراد می‌داند، گفت: این دو نفر با هم هماهنگ هستند و سابقه شناخت آنها از یکیدگر به قبل از انقلاب برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم به خودش باخته است، گفت: رقیب اصلی دولت عملکرد خودش است. و تلاش ما این است با نقد منصفانه اطلاعات درستی به جامعه دهیم و بتوانیم آرای قشر خاکستری که در انتخابات تعیین کننده هستند را به سمت نیروهای انقلاب متمایل سازیم.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تخریب در اردوگاه خودی جایی ندارد، افزود: دو کاندیدای بزرگوار مورد حمایت جبهه با یکدیگر رقابتی ندارند و اعضای ستاد آنها نیز در این زمینه راه را برتخریبگران بسته‌اند.

فروزنده در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی از منتقدان معتقدند آقای رئیسی سابقه اجرایی قابل اعتمادی برای اداره کشور ندارد، گفت: ایشان در حکمی که از رهبری برای تولیت آستان قدس دریافت کردند سه وظیفه خدمت به زائر، محرومیت زدایی و کار فرهنگی را عهده دار شدند که در عرض یک سال گذشته در همه این زمینه‌ها عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند. ضمن اینکه مسئولیت وی در قوه قضاییه خود نیازمند اقدامات اجرایی بود که آقای رئیسی به خوبی از پس آنها برآمده است.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: آقای رئیسی در پرونده خود با منافقین -که از داعش بدتر بودند و به زن و بچه مسلمان رحم نکرده اند- برخورد کرده است لذا پرونده و کارنامه ایشان بسیار مثبت‌تر از چیزی است که منتقدان و حتی بدخواهان می‌گویند.

فروزنده درباره قالیباف نیز گفت: آقای قالیباف نیز 12 سال سابقه کار اجرایی در تهران دارد و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه روند تأیید کاندیدای واحد جبهه نیروهای مردمی چگونه طی می‌شود، گفت: به دلیل اهمیت مناظره‌ها در تصمیم مردم پس از مناظره‌ها نظرسنجی در این خصوص انجام می‌شود البته ممکن است براساس نتایج نظرسنجی به این نتیجه برسیم که جبهه مردمی نیروهای انقلاب با دو کاندیدا وارد عرصه نهایی شود اما دوستان نگران وحدت نباشند و بدانند مدیریت کار به خوبی و با همکاری کاندیداها پیش خواهد رفت.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره تحلیلش از حضور جهانگیری در انتخابات گفت: هرچند آقای جهانگیری اعلام کردند به عنوان یکی از کاندیداهای رقیب آقای روحانی در عرصه حضور دارند اما تحلیل ما این است که آقای جهانگیری کمک آقای روحانی و کاندیدای درسایه است و آمده تا اگر آقای روحانی در مناظره‌ها عددی را کم آورد، ارائه دهد.

فروزنده در همین زمینه گفت: دولت به همین دلیل از مناظره های زنده فرار می‌کرد زیرا در این برنامه‌ها آقای روحانی باید مدافع کارنامه‌اش باشد و پاسخ سوالات را به شکل منطقی دهد. اما چون ایشان فردی است که وقتی به چالش کشیده می‌شود عصبانی می‌شود لازم است از دولت فردی در کنار او قرار گیرد. لذا آقای جهانگیری برای کمک به آقای روحانی آمده زیرا بزرگترین رقیب آقای روحانی عملکرد ایشان است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا جبهه پایداری و آقای جلیلی در سازوکار جمنا تعریف نشدند، گفت: ما دوستان پایداری را از اول به جبهه مردمی دعوت کردیم اما تشریف نیاوردند و در هر فرآیندی دوباره از آنها دعوت می‌کردیم که نپذیرفتند. آقای جلیلی هم قبول نکرد در سازوکار جبهه مردمی قرار گیرد البته ایشان از طرف جبهه مردمی در لیست اول کاندیداها قرار داشت. لیستی که از 20 نفر شروع شد و در نهایت به 20 نفر شروع شد و کاندیداها سازوکار جبهه را قبول کردند و اینکه به نظر و سازوکار جمنا برای رسیدن به یک فرد پایبند بمانند

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: البته ما از ایشان و آقای بذرپاش ممنون هستیم که برای حمایت از نیروهای انقلابی ثبت نام نکردند این دوستان و افرادی مانند آقای زاکانی، حاجی بابایی، قاسمی و غیره هم اکنون در درون جبهه نیروهای انقلاب اسلامی برای پیروزی کاندیدای نیروهای انقلاب فعالیت می‌کنندو قطعا بدانید این مسئله مدیریت می‌شود و پس از بررسی‌های نهایی و کسب آرای بیشتر قشر خاکستری کاندیدای نهایی جبهه که قدرت رأی آوری بیشتری خواهد داشت، معرفی می شود.

فروزنده در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه برخی معتقدند وعده های برخی از کاندیداهای این جبهه کمی با واقعیت اختلاف دارد، گفت: هردو کاندیدای جبهه تیم علمی و اقتصادی قوی در کنارشان حضور دارد به نظر بنده وعده‌های آنها عملیاتی است. می‌توان با حذف یارانه پردرآمدها کاندیدهای اقشار کم درآمد را بیشتر کرد کاری که دولت در این اواخر انجام داده است.