محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت شبکه‌های اجتماعی باید برای ارتقای آگاهی مردم کمک کننده باشند.
 
وی افزود: امکانات شبکه‌های اجتماعی برای شش کاندیدای ریاست جمهوری باید به صورت یکسان فراهم شود.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: تخریب انتخاباتی تنها در شبکه‌های اجتماعی رخ نمی‌دهد، بلکه همواره شاهد بوده‌ایم تخریب دولت در برخی تریبون‌ها صورت می‌گیرد بر این اساس وزارت کشور، قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع نظارت کنند.
 
واعظی تصریح کرد: خوشبختانه زیر ساخت‌های دولت الکترونیک فراهم شده و اسفند ماه سال گذشته مقرر بود فاز اول آن به بهره برداری برسد اما با توجه به مشغله‌های فراوان رئیس جمهور افتتاح این پروژه به زمان دیگری موکول شد.
 
واعظی تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات نمی‌توانیم طرح دولت الکترونیک را افتتاح کنیم چراکه شائبه انتخاباتی خواهد داشت لذا پس از اتمام انتخابات این بهره برداری انجام خواهد شد.
 
وی گفت: به پایان رساندن شبکه ملی اطلاعات موضوعی مهم قلمداد می‌شود و این مسئله تمام موانع پیش روی کسب و کار الکترونیک را برطرف می‌کند.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگر در ارتباط با فیلتر تماس صوتی شبکه تلگرام نیز تصریح کرد: موضوع مسدود شدن تماس صوتی تلگرام ابلاغی از طرف قوه قضائیه بود، در حال حاضر شبکه های مجازی دیگری هستند که کانال صوتی دارند، معنی‌اش این است که دولت مشکلی با تماس‌های اینترنتی ندارد. قوه قضائیه یکی از آنها را حکم داده و دیگری را حکم نداده است.

وی افزود: بحث بر سر ایجاد محدودیت مردم نیست، با توجه به اینکه در حوزه های دیگر محدودیت ایجاد نشده و مردم می توانند از سایر شبکه های اجتماعی و خود موبایلشان استفاده کنند نشان می دهد که قصد ایجاد محدودیت نیست و تنها با ابلاغیه‌ای که گفتم این محدودیت ایجاد شد.

واعظی با بیان اینکه نظرم برای ریاست جمهوری آتی، حسن روحانی است، گفت: با توجه به تفکرات و نوع همکاری ام با رئیس جمهور مایل هستم که ایشان در دور بعد هم رای بیاورند و چه در کابینه شان باشم چه نباشم ایشان را در پیشبرد اهدافشان در دولت بعدی یاری می‌کنم.