"محمدکاظم انبارلویی" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم و مسئولان نظام  مبنی بر اینکه "شرکت در انتخابات در نظام اسلامی، وظیفه مردم و تبلور «شأن،حق و قدرت» آنان در شکل دهی به رأس اجرایی حکومت است.
 
وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات ایستادگیِ یکپارچه ملت را به ارمغان می آورد و جسارت دشمن و توانایی تحرک و تعرض را از او سلب می کند، اظهار داشت: فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور می شود حضور گسترده مردم در انتخابات به عنوان راهبردی اساسی می تواند تهدیدها را دفع کند و پایه های اقتدار ملی را تحکیم بخشد.
 
 
 
وی ضمن اشاره به بخشی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "نامزدهای انتخابات قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و باز کردن گره ها، به بیرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی های ملت و ظرفیتهای کشور چشم می دوزند، گفت: یکی از مشکلات بزرگ دوره چهار ساله حجت الاسلام روحانی این است که حل مشکلات کشور را در بهبود رابطه با آمریکا جست و جو می کند.
 
انبارلویی تصریح کرد: رئیس جمهور همواره برجام را فتح الفتوح، آفتاب تابان و ابر باران زا توصیف می کرد در حالی که آمریکا نشان داد نه تنها به برجام پایبند نیست بلکه تحریم های جدیدی را علیه کشورمان اجرایی کرد.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: مسئولان کنونی دولت فکر می کردند که با بهبود رابطه با غرب سیل سرمایه گذاری خارجی به سمت کشور روانه می شود در حالی که دیدیم اینگونه نشد و تاکنون حتی یک دلار هم سرمایه گذاری خارجی در کشور نداشته ایم.
 
وی خاطر نشان کرد: لازم و ضروری است کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به توصیه های مقام معظم رهبری در این زمینه به صورت جد مورد توجه قرار دهند و به آن عمل کنند.