پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سلمان ساروی- اسحاق جهانگیری که با عنوان نامزد پوششی و ضربه‌گیر برای رئیس‌جمهور در دوره تبلیغات انتخاباتی به میدان آمده، امروز اظهارنظر مستقیمی در مورد وعده ایجاد اشتغال یکی از نامزدهای رقیب داشت. او گفت برادری که وعده ایجاد ۵ میلیون شغل در ۴ سال را می‌دهد یا تاکنون ایجاد اشتغال نکرده یا با عدد و رقم بیگانه است. بعد اضافه کرد که این حرف‌ها برای فریب مردم زده می‌شود.

آقای جهانگیری احتمالاً از خاطرش رفته که آقای روحانی که اکنون وی مشغول جانفشانی برای رأی‌آوری اوست، در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ خود وعده ایجاد ۴ میلیون شغل آن هم تنها با استفاده از ظرفیت گردشگری را داده بود! رئیس‌جمهور خرداد سال گذشته نیز در سفر به آذربایجان غربی هدف دولت را ایجاد اشتغال سالانه یک میلیون نفر اعلام کرده بود.

گذشته از اسناد بالادستی کشور که تکلیف ایجاد فرصت‌های شغلی به همین اندازه را در چشم‌انداز ۵ سال آینده ایجاب می‌کند، توجیه آقای جهانگیری خود نوعی صحه‌گذاری بر کم‌رمقی و بی‌برنامگی دولت روحانی جهت فعال کردن ظرفیت‌های کشور و برداشتن گام‌های بلند برای رفع یا تقلیل معضل بیکاری در ایران است.