احمد مازنی در صحن علنی امروز ( دوشنبه، 44 اردیبهشت ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک به مناسبت مبعث حضرت محمد ( ص )، گفت: در ادامه نطق 28 مهرماه 95 و در پیروی از راه و رسم نبوی و سیره اولیا و انبیا ( ع )  از اینکه طرح ملی گفت وگو در پارلمان از سوی نمایندگان و شخصیت های تاثیرگذار درون و برون مجلس به ویژه ریاست و اعضای فراکسیون امید و همچنین ریاست مجلس مورد استقبال قرار گرفت صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار می رود در راستای اصلاح رویه های جاری در نظام قانونگذاری و نظارت هر چه سریع تر زمینه گفت و گو سازنده و اغنایی میان نمایندگان مجلس  فراهم تا الگویی برای نحله های سیاسی و اجتماعی در سطح کشور شود.

وی با یادآوری جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس، یادآور شد: رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی 23 مورد از مسائل و مشکلات کشور را برشمرده و بر ضرورت اصلاح روش قانونگذاری جهت حل این مشکلات تاکید کرد؛ به نظر می رسد تشکیل هسته گفت و گوی ملی در مجلس نخستین گام برای تعیین اولویت ها برای راه های رسیدن به اهداف مشترک همه جناح های سیاسی باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به نمایندگان، گفت: برای حل مشکلات غیرسیاسی باید به یک تفاهم بزرگ سیاسی اندیشید و راه آن گفت و گو است؛ برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حل معضل آسیب های اجتماعی و فرهنگی، مساله آب و محیط زیست، قاچاق کالا، صندوق های بازنشستگی، اصلاح نظام بانکی، آمایش سرزمینی، بحران تروریسم و بسیاری از بحران های جاری راهی جز گفت و گو و تفاهم ندارد.

مازنی با یادآوری انتخابات پیش رو، گفت: در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا قرار داریم؛ انتخابات تجلی و نمادی از گفت و گوی مردم و حاکمیت است در انتخابات مردم با زبانی شیوا با حاکمیت سخن می گویند و حاکمیت نشان می دهد گوش شنوا برای شنیدن حرف ها و خواسته های مردم دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، افزود: بنابراین انتخابات ابزار گفت و گو است؛ بیایید قدر این نعمت را بدانیم و از تجارب حدود 40 سال پس از انقلاب اسلامی و تجربه سایر ملل استفاده کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید نظام مردم سالاری دینی را در هر دوره ای نسبت به دوره قبل تکمیل کرد، تصریح کرد: ابلاغ سیاست های انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب راه را برای تهیه قانون جامع انتخابات هموار ساخت.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات باید شفاف و بدون نیاز به تفسیر سلیقه ای از شرایط نامزدها زمینه را برای جلوگیری از ثبت نام صدها نفر از هموطنان برای ریاست جمهوری و تایید یا رصد صلاحیت سلیقه ای ناظران فراهم سازد، گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس از اصولگرایان و اصلاح طلبان که دارای سابقه درخشان در انقلاب و نمایندگانی بودند احراز صلاحیت نشدند؛ از فعالان سیاسی دو جناح اصلی درون نظام تقاضا می کنم به جای تشکیل شوراها و جبهه های موسمی همین مجموعه ها را در قالب دو یا سه حزب یا جبهه فراگیر شناسنامه دار به ثبت برساند تا انتخابات از طریق گروه های قدرت غیر پاسخگو به زیان ملت مصادره نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه به حزب فراگیر نیاز داریم نه جبهه های موسمی، تصریح کرد: در فقدان احزاب نامزدهای بی برنامه و بی هدف وارد کارزار انتخابات و به ناحق بر شخصیت ضد حزبی خویش مباهات می کنند و پس از یک یا چند دوره برخورداری از قدرت و احیایا اتلاف منابع خود و حامیانشان شانه از زیر بار مسئولیت خالی می کنند.

مازنی در رابطه با شوراها، گفت: باید یادآور شوم که شوراها در قانون اساسی، نهادی سیاسی – اجتماعی و در سلسه مراتب قدرت در جمهوری اسلامی قرار دارد بنابراین شوراها پارلمان شهری هستند نه پارلمان شهرداری؛ اعضای شوراها باید ترکیبی از پیشکسوت ها، سیاستمداران، پاکدستان، خبرگان، فن سالاران و به ویژه زنان و جوانان اصیل و پویا باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه باید با پرهیز از قبیله گری و انحصارطلبی راه را برای تشکیل شوراهای کارآمد هموار کرد، تصریح کرد: شوراهای آینده باید ضد فساد، شهرفروشی و در کنار مجلس زمینه را برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف فراهم سازد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به دولت یازدهم به خاطر آواربرداری از ویرانه ناشی از سوء تدبیر داخلی و سوء نیت خارجی خدا قوت می گویم؛ دولت آینده باید امتداد دولت تدبیر و امید و ادامه عقلانیت و البته ترکیبی از دانش، تجربه و جوانی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم، با یادآوری اینکه ایران پس از برجام سرزمین آماده ای است که برای کاشت، داشت و برداشت به مدیران عاقل نیاز دارد، افزود: مدیرانی در امتداد اندیشه امام (ره)، سیاست‌های رهبری، اعتدال هاشمی و نجابت خاتمی؛ البته ملت ایران رفیق نیمه راه نیست و راه امید، آرامش و رونق اقتصادی را تا 1400 و در پی آن تا تحقق سند چشم‌انداز ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سالروز حادثه طبس خطاب به دولت نورسیده آمریکا یادآور شد: فردا سالروز شکست مفتضحانه اسلاف شما در تجاوز به سرزمین ما است. دست از توطئه علیه ایران بردارید؛ ایران با رهبری مقتدر و ملتی متحد و متکی به خدا شما را از هرگونه دست اندازی به منافع جمهوری اسلامی ایران در هر جای دنیا پشیمان می‌کند.