حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص تذکرش به رئیس جمهور  درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت نابسامان سپرده گذاران مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین اظهار کرد: ما هم اکنون چندین موسسه مالی و سرمایه گذاری داریم که براساس مجوزهای دریافتی شان و باتوچه به اینکه در رسانه ملی تبلیغ شده اند، مردم به آنها اعتماد و سپرده گذاری کرده‌اند.
 
 
وی ادامه داد: این مراکز مجوزهایی که داشتند را به مردم نشان داده‌اند و مردم زندگیشان را فروختند و پولشان را در این بانک‌ها گذاشته‌اند تا سودی بگیرند.
 
 
نماینده شاهین شهر در مجلس اضافه کرد: وقتی مشکل مجوز برای چنین موسساتی مانند (پدیده) پیش می آید و دیگر به مردم جوابگو نمی شوند رسم شده که بانک مرکزی می‌گوید، این کاری به من ندارد و مجوز این موسسه ناقص بوده است، اگر مجوزش ناقص بوده چرا این بانک همان موقع به مردم اعلام نکرده است؟
 
 این عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: زمانی که چنین مؤسساتی در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند چرا بانک مرکزی جلوی آنها را نمی‌گیرد یا وزیر اقتصاد می‌گوید انحلال و مشکلات فلان موسسه به من ارتباطی ندارد. مردم باید بدانند جوابشان را از کجا بگیرند و چه کنند. بی اعتمادی مردم هزینه سنگینی برای نظام دارد.
 
 
 قرارداد ون های حمل و نقل مسافران در  مناطق محروم اصفهان هنوز در انتظار جواب وزارت صنعت
 
 
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص تذکرش به وزیر صنعت درباره ضرورت پرداخت وجوه مشتریان انصرافی شرکت کاسپین خودرو اصفهان بیان کرد: یک قراردادی بسته شده که از یک طرف کمیته امداد و از طرفی هم شرکتی که  از طرف وزارت صنعت و معدن معرفی شده و قرار شده تعدادی خودروی ون خریداری شود  و به صورت قسطی و با پشتوانه کمیته امداد به جهت جابه جایی مسافر در نقاط محروم استفاده شود.
 
 
وی ادامه داد: برخی از افراد از نقاط محروم روستایی آمده‌اند و بخشی  از هزینه این ونها را داده‌اند و چندین سال است آنهایی که متعهدند، به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند. متاسفانه در وزارتخانه‌ها هم کسی اینگونه مسائل را تعیین تکلیف نمی کند.
 
 
 حجم بالای قاچاق بلای جان تولید شده است 
 
نماینده مردم شاهین شهر در خصوص تذکرش به وزیر اقتصاد و دارایی درباره ضرورت نظارت و رسیدگی به نابسامانی‌های موجود در گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: این میزان قاچاق به کشور چرا انجام می‌شود و بالاخره یک سازمان گروه و فردی باید در این باره توضیحاتی بدهد.
 
 
حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: وقتی که قاچاق تبدیل به یک معضل ملی شده است، وقتی که سالانه 700 هزار شغل در کشور به خاطر این حجم قاچاق درکشور از بین می‌رود و وقتی تولید ما ضربه می‌خورد و سرمایه‌گذار‌ها یکی پس از دیگری واحدهایشان را تعطیل می‌کنند باید به صورت جدی تری به این موضوع بپردازیم.
 
 
وی تأکید کرد: ما تمام بازارمان را در خدمت کالاهای قاچاق تولیدی کشورهای دیگر گذاشته‌ایم و برای آنها کار تولید کرده ایم و برای چینی‌ها و ترکیه‌ای ها اشتغال درست کرده‌ایم.