قاسم احمدی لاشکی در تشریح جلسه غیرعلنی امروز صبح (یکشنبه 3 اردیبهشت) گفت: ربیعی وزیر کار و تعاون به همراه یکی از معاونانش برای پاسخ به سوالات نمایندگان درباره حوزه کار و اشتغال در این جلسه حضور یافتند. 
 
وی ادامه داد: ربیعی درباره موضوعات و وضعیت اشتغال در کشور توضیحاتی را ارائه کرد و سپس جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس این بحث را ادامه داد.
 
نماینده نوشهر و کلاردشت با بیان اینکه وزیر کار و تعاون به دعوت مجلس در این جلسه حضور یافته بود، بیان داشت: رئیس کمیسیون اجتماعی نیز در این جلسه مباحثی را در رابطه با بحث اشتغال و مشکلات اجتماعی مطرح کرد که موضوع اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه محور گفتگوها بود. 
 
احمدی لاشکی تاکید کرد:پیش از این دولت خواهان اجازه مقام معظم رهبری و مجلس برای برداشت این مبلغ برای امور اشتغال روستاییان بود که اکنون با بحث و بررسی برای این موضوع مجلس تصمیم دارد دولت با دریافت 1.5 میلیارد دلار برنامه‌ها را به خوبی در بحث اشتغال روستایی اجرایی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان در این جلسه خواهان پیدا کردن راه حل‌ها هستند تا دولت بتواند به نحو احسن این مبلغ را در بحث اشتغال‌زایی روستاییان هزینه کند.