حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه یک محاسبه ساده و سرانگشتی به وضوح نشان می‌دهد که دولت مانع پخش زنده مناظره ها شده است،‌ اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور اعلام کرده است که خواستار پخش زنده است و با پخش ضبط شده و غیر زنده مناظره‌ها مخالف است.

شریعتمداری ادامه داد: از سوی دیگر وزیر کشور در پاسخ به سوال معترضان پخش غیر زنده می‌گوید دولت در کمیسیون 5 نفره نظارت بر تبلیغات انتخابات که تصمیم به پخش غیر زنده گرفته است فقط رای دارد، وی اعلام کرده است که صدا و سیما نیز که یکی از 5 عضو کمیسیون است با پخش زنده موافق بوده است . اکنون به آسانی می توان نتیجه گرفت که اگر دولت موافق پخش زنده بود، 2 رای آن به اضافه یک رای صدا وسیما مجموعا 3 رای از 5 رای کمیسیون را تشکیل می داد. 

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد:‌ این یعنی اکثریت آراء کمیسیون و در نتیجه بایستی رای نهائی کمیسیون , پخش زنده مناظره ها باشد و نه پخش ظبط شده و غیر زنده.

وی اظهار داشت: آقای رحمانی فضلی می‌گوید من در این تصمیم با رئیس جمهور مشورت نکرده‌ام که اولا عجیب است وزیر کابینه تصمیمی مخالف با رئیس کابینه اتخاذ کند ! و ثانیا حالا که می دانند نظر رئیس جمهور بر پخش زنده است چرا تصمیم خود را تغییر نمی دهند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: پاسخ فقط آن است که دولت بر خلاف آنچه ادعا می کند از پخش زنده مناظره ها نگران است و از این روی مانع پخش زنده شده است . مگر آنکه در فرمول های ریاضی تغییری ایجاد شده باشد و تازگی ها “ 5/ 1 = 1 + 2 “ شده باشد.