مهدی چمران با اشاره به رد  صلاحیت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: وقتی نظارت را بر عهده دستگاهی می‌گذارند یک اعتماد عمومی نسبت به دستگاه عمومی وجود دارد که بیطرفانه کار قضاوت را انجام دهد. کار هیئت نظارت بر شورا، تایید صلاحیت نیست بلکه اینگونه است که افرادی را که از طریق استعلام از مراجع چهارگانه دارای پرونده های قضایی باشند را رد کنند. حتی دوستان اصلاح طلب هم می گفتند انتخابات شورا نباید چنین ساز و کاری داشته باشد و هر کسی باید بتواند شرکت کند.

وی ادامه داد: در چنین فضایی افرادی که شخصیت‌های شناخته شده و مورد اعتماد مردم هستند را رد صلاحیت می کنند و افرادی که دارای پرونده های مفتوح قضایی هستند تایید می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنین رفتاری این شائبه را به وجود می آورد که نکند خط فکر سیاسی سبب این رد شدن ها شده که اگر اینگونه باشد بر اعتماد عمومی از یک نهاد مهم نظیر مجلس شورای اسلامی خدشه وارد خواهد شد.

چمران با بیان اینکه نمایندگان درباره رد صلاحیت شدگان تجدیدنظر کنند، گفت: باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود چرا که در غیر اینصورت انتخابات یکطرفه خواهد بود و انتخابات یکطرفه هم نافی مشارکت همگانی است .با این اقدام میزان مشارکت عمومی کاهش می‌یابد و مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران وی یاد آور شد: قطعا و یقیناً باید قانون در تایید صلاحیت انتخابات سالم باشد نه تفکرات غیرقانونی که منشاء گرفته از جریان‌های سیاسی و غیره است.