محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه در دانشگاه آزاد باید در چند جهت تغییر و تحولاتی ایجاد شود، گفت: اولین نکته‌ای که باید در دانشگاه آزاد مورد بازبینی قرار گیرد، بحث تحول در نظام آموزشی حاکم بر این دانشگاه است.

وی ادامه داد: نظام آموزشی در دانشگاه آزاد باید بر پایه نیازمندی‌های کشور و واقعیت‌های موجود جامعه تبدیل شود و این دانشگاه نباید صرفاً تبدیل به ماشین تولید مدرک باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با ابراز اینکه در بحث اقتصادی نیز باید تحولی در دانشگاه آزاد ایجاد شود، تصریح کرد: تحقیق و تفحصی در مجلس نهم از دانشگاه آزاد کلید خورد و گزارشی نیز در همین زمینه ارائه شد.

سعیدی با این تذکر که آقای دکتر ولایتی یک بار دیگر این گزارش تحقیق و تفحص را مطالعه کند، اظهار داشت: در گزارشی که از این تحقیق و تفحص در پارلمان قرائت شد، شبهاتی وجود داشت که رئیس جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد با مطالعه مجدد این گزارش درصدد برطرف کردن آن شبهات باشد.

وی با بیان اینکه مردم از دانشگاه آزاد انتظار بالایی دارند، گفت: گسترش این دانشگاه باید بر مبنای واقعیت‌های جامعه باشد و اگر جایی نیاز به ترمیم داشته باشد، باید آقای ولایتی درصدد بر طرف کردن مشکلات باشد.