پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- در حدیث آمده است : «فقر از هر در وارد شود ایمان از در دیگری خارج می شود»، دکتر روحانی در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی گفت: « اینقدر به فکر انتخابات نباشید به فکر آخرت هم باشید». این جمله هرچند زیباست و بایستی از شخص رئیس جمهور برای بیان آن تشکر کرد اما نوعی فرار به جلو است. فارغ از اینکه چه کسی کاندید می شود مگر امکان دارد در کشوری که بر پایه اسلام و قران تشکیل شده و بر آن است عدالت را در جامعه در حد توان خود برقرار کند، رفتار سیاسی بزرگی چون انتخابات بدون توجه به آخرت باشد. هرچند رئیس جمهور اراده دیگری از این بیانات داشت اما بد نیست این را هم مطرح کنیم، وضعیت بد اقتصادی و ایجاد رکود های پی در پی و تعطیلی کارخانه ها و از همه مهمتر افزایش یک درصدی نرخ بیکاری در کشور نسبت به سال گذشته نشان میدهد فقر در خانه بعضی از مردم نشسته و بلند هم نمی شود.

بی تدبیری در حوزه اقتصاد، عدم توجه به ظرفیت های داخلی و افزایش رکود و در نهایت تعطیلی کارخانه ها فقط خواندن چند نقد و تیتر کردن عناوین مشکلات ایجادی در دولت یازدهم نیست. بلکه نتیجه و اثر تدبیرهایی است که با نا امیدی همراه شد. دولت یازدهم با تمام قوا وارد عمل شد اما چیزی جز رکود برای اقتصاد نداشت. سن بالای مسئولان ارشد دولت در کنار حمله سراسری شخص رئیس دولت به منتقدان و سوالاتی که معلوم نیست از کجا و چگونه شکل می گیرد.

وضعیت بد اقتصادی به هیمنجا محصور نمی شود. مشکلات اقتصادی و بدی اوضاع وقوع جرایم را در کشور نگران کننده کرده است. وزیر دولت یازدهم در گزارش خود از ورود سالانه 600 هزار زندانی جدید به زندان ها می گوید. از افزایش آمار نگران کننده طلاق و از بی توجهی به 11 میلیون حاشیه نشین. این ها توسط وزیر دولت آقای روحانی مطرح شد. اگر اقای روحانی فقط به همین گزاره آخرت هم اعتقاد دارد باید بداند انتخابات نقش مهمی در حفظ یا از بین رفتن عاقبت مردم دارد. 

در طرف دیگران در بدنه جریان انقلابی و حتی گزینه های مطرح کاندیداتوری آنان به این اجماع رسیده شده که استمرار این دولت به عاقبت مردم ضربه وارد میکند. دولت یازدهم فاقد برنامه منسجم برای حل مشکلات معیشتی و حیاتی مردم است. هنوز دولت برنامه ای مشخص و عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه جامع حل مشکلات مردم نداده و در حد شعار و آمارهای کلا خود را نگه داشته است. معلوم نیست دانش بنیان شدن اقتصاد، توجه به حوزه صادرات غیر نفتی، توجه به حوزه صنعت کشاورزی و مقابله با واردات کالاهای لوکس و مصرفی تا کی میخواهد شعار باشد و آمارها جیب مردم را پر کند. وضعیت مسکن و رکود در صنعت ساختمان هم جای خود دارد.

فقط یک چیز را می توان در پاسخ به آن گزاره اقای روحانی اشاره کرد. انتخابات 96 فقط یک تصمیم سیاسی برای سرنوشت کشور و مردم نیست. تصمیم برای نجات مردمی است که آخرتشان در معرض تهدید است. باید منتظر ماند و دید آیا اجماع شکل گرفته شده برای مبارزه با وضعیت بد معیشتی در انتخابات 96 با وحدت همه چهره ها پیروز می شوند یا آنکه دوباره روحانی با نشان دادن یک کلید بازی را تغییر میدهد!