استانداری صلاح‌الدین امروز جمعه با اعلام آغاز عملیات‌ نظامی پیشدستانه در این استان با نام «انتقام خون شهدای عراق و صلاح‌الدین» گفت که در این عملیات تا کنون حدود 200 داعشی کشته شده‌اند.

شبکه السومریه به نقل از استانداری صلاح‌الدین به تمامی ساکنان این استان خبر خوش آغاز عملیات گسترده با حمایت طیف‌های مختلف نیروهای امنیتی استان در چندین منطقه و کشته شدن بیش از 200 داعشی در این عملیات را اعلام کرد.

استانداری صلاح‌الدین با اشاره به اینکه در این عملیات 4 دستگاه موتور سیکلت بمب‌گذاری شده منهدم شد، به کسانیکه قصد تجاوز به امنیت شهرهای عراق را دارند، هشدار داد که پاسخ ما قاطع و برُنده خواهد بود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه فرماندهان امنیتی خط قرمز هستند و هرگز به احدی اجازه تعرض به آنها داده نمی‌شود، آمده است که نیروی هوایی عراق سهم زیادی در حمایت از نیروهای زمینی و تأمین امنیت برای آنها داشت.

شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین سه‌شنبه گذشته شاهد نفوذ تعدادی از عناصر داعش به این شهر و حمله به یک گشتی پلیس بود که درگیری‌هایی نیز بین آنها رخ داد و در نتیجه آن چندین نیروی امنیتی و تعدادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.