رسانه‌ در فلسطین اشغالی در خدمت دستورکارهای مورد اجماع سران این رژیم است و مساله مورد اجماع در این روزها، رصد تحولات مربوط به حزب‌الله و زرادخانه موشکی و سلاح‌های پیشرفته آن است؛ سلاح‌هایی که به گفته تل‌آویو قادر به اصابت به هر هدف حساسی در فلسطین اشغالی است.

علاوه بر این، تهدید فقط از سمت شمال اسرائیل (یعنی لبنان) نیست بلکه این تهدید در جنوب هم هست (غزه)؛ اسرائیل اعتراف کرده که حماس نیز موکش‌هایی دارد که تا شهر حیفا میرسد.

وبگاه «رأی‌ الیوم» در گزارشی از فضای رسانه‌ای در اسرائیل در خصوص این موضوع نوشت: در همین راستا وبگاه « NRG» رژیم صهیونیستی از منابع عالیرتبه تل‌آویو نقل کرد که جنگ کلامی میان اسرائیل و لبنان ادامه پیدا کرده (و متوقف نشده) و حزب‌الله اقدام به پخش مستندی به نام «جدار الوهم» (دیوار توهم) کرده و در آن تصاویری ویژه از مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغال نشان داده و اینها دلیلی بر تغییر جهت اسرائیل و حزب‌الله است.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه هفته جاری در مراسم رونمایی از سامانه پدافند موشکی «فلاخن داوود» اشاراتی به بیروت داشت، گفت: کسانی که قصد حمله به ما دارند، هدف قرار خواهند گرفت؛ همتای لبنانی‌اش [سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان که هم‌سو با حزب‌الله نیست] در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با پاسخی مشابه واکنش نشان داد و گفت: من معتقدم که اسرائیل به دنبال جنگ با لبنان است نه حزب الله.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در اشاره به سامانه فلاخن داوود گفت پاسخ اسرائیل به تهدیدات مربوط به موشک‌ها و خمپاره‌ها همچنان بعید است؛ یعنی بعید است که روزی برسد و اسرائیل به سامانه دفاعی برسد که بتواند با تهدیدات موشک‌ها به صورت کامل مقابله کند.

مستند «دیوار توهم» دوشنبه شب (دیشب) از شبکه «المنار» پخش شد.

در این فیلم مستند برای اولین بار اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز لبنان به نمایش در آمد؛ اقداماتی که از بیم سناریوی عملیات و حمله سازماندهی شده مقاومت اسلامی به سمت الجلیل اشغالی و در پی تهدیدات چند سال پیش «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان برای تسلط بر «الجلیل» صورت گرفته است.