حجت الاسلام حسن روحانی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح طرح های عمرانی استان گیلان در بخش های مختلف که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آمار و ارقامی که وزیر بهداشت و درمان از تخت هایی که در دولت یازدهم آماده شده است اعلام کرد نشان می دهد که دولت به عنوان خادم مردم چه کار عظیمی را به ثمر رسانده و خوشحالیم که مردم در سایه خدمات درمانی بهتر و ارزان تری که در اختیارشان قرار می گیرد می توانند آرامش بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با تقدیر از کارآفرین هایی که در بخش کشاورزی برای امنیت غذایی مردم تلاش می کنند گفت: مردم ما شکرگزار خودکفایی و خوداتکایی در حوزه کشاورزی هستند.

روحانی افزود: در سه سال و نیم گذشته در تولید محصولات کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت کرده ایم و در برخی محصولات رشد خوبی داشته ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: عدم بیان عظمت تلاشی که مردم به آن دست یافته اند نوعی ناشکری به درگاه خداوند است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت های سردخانه ای کشور اظهار کرد: افزایش ظرفیت سردخانه ها به معنای آن است که می توانیم استفاده از محصولات مان را پایدار کنیم و باید زنجیره تولید در حوزه کشاورزی را ساخته و درست از فناوری اطلاعات در این زمینه بهره ببریم.

روحانی درباره مزایای طرح پرورش ماهی در قفس نیز گفت: دولت یازدهم در حوزه پرورش ماهی در قفس که اقدامات بسیار فراوانی در جنوب و شمال کشور در راستای آن انجام گرفته تلاش دارد سلامت را  در بین مردم ارتقا دهد و تضمین سلامت مردم را رقم بزند.