به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان مایه تفرقه بین انگلیسی هاست. نُه ماه پیش پنجاه و دو درصد از مردم انگلیس در یک همه پرسی به نفع خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند. امروز انگلیسی های ساکن در سایر کشورهای اروپایی، بیش از مابقی هموطنان شان نگران هستند.

تعداد انگلیسی هایی که در دیگر کشورهای اروپایی زندگی می کنند بیش از سه میلیون نفر تخمین زده می شود. این افراد خواستار دریافت گذرنامه اروپایی هستند. درخواست دریافت گذرنامه فرانسوی در سفارت فرانسه در لندن از ماه ژوئن گذشته تا کنون چهل درصد افزایش یافته است.

ملانی گودفِلو یک زن انگلیسی است که همسر فرانسوی دارد. وی نیز مانند دیگر انگلیسی های ساکن در خارج، به تعویض گذرنامه خود تصمیم گرفته است.

فرانس بیست و چهار در این قسمت بخشی از سخنان ملانی را پخش کرد. وی گفت: من اروپایی هستم. این یک خیال نیست، من واقعا یک اروپایی هستم. همیشه به انگلیسی بودنم افتخار می کردم، اما در ماه های اخیر سوالاتی ذهن مرا به خود مشغول کرده است. انگلیسی بودن چه معنایی دارد؟ من به چه کشوری تعلق دارم؟

ملانی برای در اختیار داشتن ملیت فرانسوی، ناگزیر نیست ملیت انگلیسی خود را از دست بدهد. بنا بر قوانین کنونی، انگلیسی ها می توانند دو گذرنامه، یک گذرنامه انگلیسی و گذرنامه ای از یکی از دیگر کشورهای اروپایی داشته باشند. این قانون قرار نیست پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییری کند.

لوسی بِکرت یک هنرمند انگلیسی است که او نیز خواهان دریافت گذرنامه دوم است. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان لوسی را پخش کرد. وی گفت: ما نمی دانیم که پس از برگزیت چه اتفاقاتی برای مان پیش خواهد آمد. به همین دلیل من برای احتیاط درخواست گذرنامه دوم کرده ام تا از حقوقی که یک شهروند فرانسوی از آن برخوردار است، بهرمند شوم. می خواهم انگلیسی بمانم و وقتی به فرانسه می روم از این حقوق برخوردار باشم. گزارشگر ادامه داد: به نوشته روزنامه گاردین، انگلیسی ها برای دریافت گذرنامه جدید به ایرلند، ایتالیا، دانمارک و سوئد مراجعه کرده اند.