محمدعلی نجفی غروب سه شنبه اظهار کرد: با حضور رئیس جمهوری در روز پنجشنبه 15 طرح عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: زیبایی این پروژه ها آن است که از این تعداد، 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.

نجفی با بیان اینکه در این سفر جمعی از وزیران و معاونان رئیس جمهوری، دکتر روحانی را همراهی می‌کنند، ادامه داد: این پروژه‌ها یا بصورت حضوری توسط رئیس جمهوری و یا به دلیل تعدد طرح ها به صورت ویدئوکنفرانس و با دستور ایشان و حضور وزیران در محل پروژه ها به بهره‌برداری می‌رسد.

روابط عمومی استانداری گیلان به نقل از استاندار گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد می شود و هزاران اشتغال غیر مستقیم نیز خواهد داشت.

نجفی خاطرنشان کرد: در آغاز سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، حضور رئیس جمهوری در گیلان بمنظور بهره برداری از طرح های بزرگ و اثرگذار موجب تحرک بیشتر و تحول اساسی در این بخش ها خواهد بود.

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه سال 1394 ، در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمده اند.