حیدرالعبادی امروز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در بغداد گفت: آن منطقه در موصل که برخی افراد بیگناه در آن کشته شدند، تحت کنترل نیروهای مبارزه با ترویسم است. این امر اقدامی جنایتکارانه است و ما در کنار اهالی موصل هستیم تا آنها را از تروریسم داعشی نجات دهیم.

وی افزود: برخی از گروه تروریستی داعش جانبداری کرده و نیروهای ما را متهم می کنند. آنها می خواهند با این کار عملیات اخراج داعشی ها را متوقف کنند؛ اما ما به آنها اجازه چنین کاری را نمی دهیم.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که داعشی ها از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند؛ اما ما داعشی ها را نابود خواهیم کرد. داعش در عراق جایی ندارد.

العبادی تاکید کرد که ما عازم اردن خواهیم شد تا نماینده عراق قدرتمند باشیم؛ عراقی که با تروریسم مبارزه کرده و پیروزیهای را به ثبت رساند و امروز می تواند نقشی مهم در حفظ امنیت ایفا کند.تروریسم می خواهد ما را تجزیه کند اما ما باید برای نابودی آن به یکدیگر نزدیک شویم. 

نخست وزیر عراق روز گذشته(دوشنبه) گفت که هدف از "جنجال ها و ادعاها" درباره هدف قرار دادن غیرنظامیان، نجات داعشی ها در آخرین لحظات و توقف حمایت های بین المللی از عراق در جنگ با ترویسم است. وی درباره حادثه منطقه الموصل الجدیده در کرانه راست موصل گفت به نتایجی دست یافته ایم که با آنچه قبلا در این باره منتشر شده تفاوت دارد.