حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حضور گسترده جوانان و نوجوانان در کاروان اردوهای راهیان نور، این را یکی از وجوه تمایز این اردوها در سال جاری با سال‌های گذشته دانست و اظهار داشت: آنچه امسال بنده دیدم، یک تحول اساسی در بازدیدکنندگان در تمام یادمان‌ها و نمایشگاه‌ها بود که همه آن‌ها بالاتفاق جوان بودند که این بسیار ارزشمند است.
آل هاشم بابیان اینکه ما در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جدید با همین‌ها سروکار داریم، گفت: اگر این نسل با این فرهنگ تربیت شود می‌تواند به یک نیروی مقاوم در برابر دشمن تبدیل‌شده و برای آینده ایران اسلامی و دفاع از آرمان‌ها بسیار کارگشا باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید متوجه باشیم که همین نسل جوان و نوجوان، امروز مورد هدف دشمن قرار دارد و آن‌ها به دنبال از بین بردن روحیه اعتمادبه‌نفس در بین جوانان ما هستند تا این‌ها را نسبت به آینده کشور ناامید کرده و افرادی سست‌عنصر بار بیاورند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی به برکت این جوانان امروز دارای بالندگی در همه عرصه‌های علمی و ورزشی و صنعت و هسته‌ای است و ما باید به این‌ها افتخار کنیم.
آل هاشم یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هم که همه دنیا از صدام حمایت می‌کرد، همین جوانان بودند که ایستادگی کردند و به ندای امام (ره) پاسخ گفتند.
وی گفت: امروز هم رهبر معظم انقلاب به همین جوانان دل‌بسته و در هر سخنرانی و انتصابی بر موضوع جوانان تکیه کرده و همیشه از مسئولین می‌خواهند که مراقب جوانان باشند و به آن‌ها میدان بدهند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان بار دیگر حضور گسترده جوانان در اردوهای راهیان نور را یک فرصت طلایی عنوان کرد و افزود: متولیان این ارودها ازجمله سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید برای این موضوعات برنامه‌ریزی بیشتری کنند تا بتوانیم از این حضور ارزشمند، به نحو احسن بهره‌مند شویم.