ابوالقاسم رئوفیان بر لزوم تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: استراتژی حضور حداکثری مسئله‌ای است که استمرار حیات سیاسی نظام را تضمین می‌کند و موجب ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حاکمیت مردم سالاری دینی در افکار عمومی می شود. 

عضوسابق جبهه ایستادگی با بیان اینکه عمده دلیل پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه بود،افزود: درخرداد ۱۳۴۲ با اینکه  امام(ره) تاکید بر همان اسلامی داشتند که در  بهمن ۵۷ تاکید کردند  اما نتوانستند نهضت را به پیروزی برسانند چراکه حضور حداکثری مردم در صحنه نبود. بنابراین مردم پایه‌های اساسی و حیاتی انقلاب اسلامی تا  امروز هستند و به طور مشخص در هر انتخاباتی هرچه حضور مردم گسترده تر باشد دنیا  حساب جدی‌تری را روی ایران باز می کند.

او با تاکید براینکه مردم همانطور که در ابعاد گوناگون انقلاب سهم عمده داشتند در استمرار حیات سیاسی نظام هم  به ویژه در پای صندوق رای سهم عمده خواهند داشت،ادامه داد: تمام تلاش احزاب و گروه‌های سیاسی و همه دلسوزان نظام این باشد که مردم هرچه بیشتر از حق رای خود استفاده کنند وسرنوشت کشور را رقم بزنند تا انتخابات یک میتینگ بسیار جدی و مایوس کننده برای دشمنان و برهم زننده توطئه‌های دشمن باشد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، گفت: خطرناک‌ترین وشکننده‌ترین آسیب انتخابات پیش رو دوقطبی کردن فضای انتخابات به معنای رو دررو قرار گرفتن طرفداران نامزدها و تبدیل عرصه رقابت سالم و قانونمند به صحنه تقابل و تهاجم است.

او افزود: از هم اکنون احزاب و گروه‌های سیاسی که می‌خواهند نامزد معرفی کنند و همچنین کسانی که  در معرض رای قرار  می‌گیرند باید از هر گونه حرکت و صحبتی که منجر به افزایش تنش در جامعه و ایجاد زمینه درگیری‌ هوادادران جبهه‌ها می‌شود، پرهیز جدی کرد.

رئوفیان بیان کرد:آنچه در سال ۸۸ شاهد بودیم و از مناظره احمدی نژاد با میرحسین موسوی کلید خورد کم کم  دامنه‌اش گسترده تر شد؛ بیانات تحریک کننده بود. اگر در  فعالیت‌های انتخاباتی دقت نشود و با در نظر  گرفتن منافع ملی و مصالح کشور، عزت و اقتدار نظام و قوانین رقابت انتخاباتی نبوده بلکه منبعث از منافع شخصی و جناحی باشد، آسیب جدی تری از این ناحیه  نسبت به انتخابات سال ۸۸ خواهیم خورد.

او با اشاره به حضور همه سلایق در انتخابات تاکیدکرد: نمی‌شود از ورود افراطیون در انتخابات جلوگیری کرد و حق همه افراد است که در انتخابات شرکت کنند اما مسئولان امر باید نظارت کنند تا فعالیت گروه‌ها و اشخاص از آن چارچوب و فضایی که امنیت را حاکم می‌کند، خارج نشوند.

دبیرکل حزب ایران زمین بیان کرد: باید تمهیدات و مقدماتی تدارک دیده شود تا از ورود کسانی که با ادبیات نامناسب و تحریک کننده و تعابیر و القاب و الفاضی که عواطف مردم را جریحه دارد می‌کند جلوگیری شود و با مسببان آن برخورد شود .

رئوفیان گفت:توصیه می‌شود در مناظره‌ها نامزدها به یکدیگر هجمه و حمله نکنند و تهمت نزنند  و در سخنرانی‌ها از تهیج افکار عمومی و در پیش گرفتن شیوه‌های غیراخلاقی پرهیز کنند و تضمین دهند که در چارچوب قانون عمل می‌کنند و در غیر این صورت باید با آنها برخورد شود.