ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل نام‌گذاری سال 1396 خورشیدی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به اینکه فحوای کلام حضرت آقا و شعار امسال مشابهت زیادی با سال 95 دارد در واقع ایشان به شکلی نارضایتی خود را در خصوص اینکه سال قبل اتفاق خاصی در خصوص اقتصاد مقاومتی نیفتاده اعلام کردند.

ابوترابی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب به نوعی همان عنوان سال گذشته را به شکل دیگر و با عنوان "اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید" بیان کرده‌اند اظهار داشت: این نشان می‌دهد که باید همت بیشتری انجام دهیم تا ان‌شاءالله امسال بتوانید جبران سال قبل را انجام دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سال قبل در خصوص اقتصاد مقاومتی شعارهای زیادی داده شد ولی مردم در عمل اتفاقی را ندیدند و چیز قابل ارائه غیر از آمار روزمره ادارات را شاهد نیستیم.

این نماینده مجلس بزرگترین معضل کشور را بیکاری دانست و با اشاره به اینکه فرزندان بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بیکار در خانه مانده‌اند افسردگی گرفته‌اند اظهار داشت: اگر نتوانیم معضل بیکاری را که معضل اول و اساسی کشور است حل کنیم دچار مشکلات عدیده‌ می‌شویم و به همین دلیل باید حتما یک فکر عاجل در مورد این معضل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور می‌گوید ما خروج از رکود داشتیم خاطر نشان کرد: ما که بین مردم هستیم و هر هفته ملاقات مردمی داریم متوجه می‌شویم که شهرک‌های صنعتی با حداقل ظرفیت کار می‌کنند و قاچاق کالا هم کشور را زمین‌گیر کرده است علاوه براین علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری تا به حال همت خوبی در زمینه حمایت از تولید اعمال نشده است.