علی محمد غریبانی پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصل شوراها را یکی از مهمترین اصول کشور می‌دانم ولی این‌که فقط شعار بدهیم کافی نیست، چراکه به شوراهای شهر باید از دید تخصصی نگاه شود و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که در شورا کار سیاسی خیلی کاربرد ندارد.

وی افزود: تلاش‌مان این است که در سراسر کشور از متخصصین امر استفاده کنیم. بنده ضمن احترام به همه می‌گویم باید جنبه تخصصی شوراى شهر مورد توجه قرار گیرد.

غریبانى در ادامه تصریح کرد: البته حضور افراد سیاسی منعی ندارد، ولی بحران اصلی کشورمان بیشتر بر ساختار امور شهری است که اگر حل شود در تمامی امور سیاسی هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این عضو شوراى هماهنگى اصلاح طلبان درباره تصمیمات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای انتخابات گفت: ما در شوراها هنوز به مرحله تصمیم‌گیری نرسیده‌ایم ولی در هر حال باید شایستگانی که ثبت نام کرده‌اند را در لیست قرار بدهیم؛ ائتلاف هم باید صورت بگیرد و از هر طیفی باید به جمع بندی برسیم، ممکن است طیف‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند و با اعتدال هم ائتلاف صورت گیرد. ما نگاه کلی داریم ولی هنوز به هیچ جمع‌بندی نرسیده‌ایم.