علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته (سه شنبه یکم فروردین ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال ۹۶ با عنوان "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" گفت: قطعاً محور حرکت ملت ایران در سال ۹۶ اقتصاد مقاومتی خواهد بود و این حوزه بخش‌های مختلفی دارد که حمایت و قدردانی از تولیدکنندگان داخلی بخشی از این عرصه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه خاص به عرصه تولید ملی تأکید کرد و گفت: در سال ۹۵ اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفت و مجلس نیز مصوبات بسیار خوبی در این زمینه داشت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بانک‌ها زمینه‌های لازم را فراهم کرده و در این عرصه به روستا‌ها و صنایع تکمیلی توجه خاصی شود. از طرف دیگر وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید نگاه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: در سال‌های گذشته در کشور بیشتر به حوزه تولید و فروش نفت و گاز توجه شده و در این عرصه کمتر به عرصه معادن پرداخته شده است که قطعا باید توجه خاصی به این بخش صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا برای حمایت از تولید ملی باید در تعرفه واردات به ویژه در حوزه منسوجات تجدیدنظر صورت گیرد؛ از طرف دیگر باید رقابت داخلی در جهت بهبود تولیدات داخل کشور افزایش یابد.

وی بر لزوم توجه به مقوله صادرات تأکید کرد و گفت: قطعا حمایت و توجه به حوزه صادرات موجب تولید و افزایش ثروت در کشور می‌شود از این رو تدابیر رهبر معظم انقلاب از موارد کلیدی بوده که توجه و اجرای آن موجب تقویت چرخه تولید در کشور می‌شود.