رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی جنبش حزب‌الله لبنان را مهمترین تهدید برای این رژیم دانست.

به گزارش وبگاه خبری الجدید، گادی آیزنکوت طی سخنرانی امروز خود در دانشکده «نتانیا» به مناسبت سالروز مرگ «مئیر داگان»، رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) گفت که «حزب‌الله اولین تهدید برای کیان اسرائیل است».

وی همچنین به نیروهای دیگری در منطقه اشاره کرد و گفت که علاوه بر حزب‌الله تهدیدهای دیگری از سوی سوریه، غزه، شبه جزیره سینا، کرانه باختری فلسطین و ایران  متوجه اسرائیل است ولی نسبت به حزب‌الله تهدید کمتری دارند.

آیزنکوت همچنین به وجود گروه‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد که تهدید برای تل‌آویو به شمار می‌روند.

وی مدعی شد:‌ «سلاح‌های پیشرفته‌ای که گروه‌های تروریستی به دنبال فروپاشی نظام‌های سیاسی منطقه، آن‌ها را به دست می‌آورند، تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌روند.»

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی این هفته همچنین گفته بود که اظهارات برخی مقامات لبنانی نشان می‌دهد که در صورت درگیری اسرائیل با حزب‌الله در آینده، احتمال دارد دولت لبنان در کنار حزب‌الله بایستد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان ماه گذشته در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه این کشور و حزب‌الله گفت که «حزب‌الله مکمل ارتش لبنان بوده» و با هر تجاوزی به این کشور مقابله خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی این هفته، به بهانه اینکه حزب‌الله قصد داشت سلاح‌های پیشرفته‌ای به دست آورد، به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی تدمر حمله هوایی کرد.

پدافند هوایی ارتش سوریه اعلام کرد که توانسته است یک جنگنده از 4 جنگنده متجاوز اسرائیلی را سرنگون کند.