به گزارش پارس به نقل از مهر، نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی صبح یکشنبه در شعب یک دادگاه انقلاب تشکیل شد.

متهم همراه با فائزه هاشمی و وکیل علیزاده طباطبایی راس ساعت ۸: ۳۰ بامداد وارد دادگاه شدند و قاضی ناصر سراج ساعت ۹: ۱۰ بامداد وارد دادگاه شد. هنوز یک ساعت از ورود متهم نگذشته بود که مهدی هاشمی به همراه همراهان خود از دادگاه خارج شدند.

ابتدا فائزه هاشمی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و اعلام کرد من هیچ حرفی نمی زنم و روابط عمومی قوه قضائیه باید صحبت کند.

بعد از چند دقیقه مهدی هاشمی از پله های دادگاه انقلاب پایین آمد و در حالیکه تجمع خبرنگاران دور مهدی هاشمی زیاد بود وی همچنان از پاسخگویی امتناع می کرد. تا اینکه خبرنگار واحد مرکزی خبر با اصرار تمام از متهم خواست تا وضعیت دادگاه را تشریح کند.

مهدی هاشمی گفت: من خیلی حرف ها دارم که بزنم ولی آیا صدا و سیما منعکس می کند؟ در این سالها صدا و سیما خیلی علیه من جو سازی کرد و من را متهم کرد ولی خبرگزاری ها و روزنامه ها حقایق را نوشتند.

وی افزود: قرار شده است تمامی اخبار مرتبط با این دادگاه توسط روابط عمومی قوه قضائیه منتشر شود بروید از وکیل من سئوال کنید.

خبرنگاران از علیراده طباطبایی سئوال کردند و وی هم سکوت کرد.

در این میان دختر علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی که قبل از این همراه با پدرش وکیل پرونده بود گفت: همه سکوت می کنند چون قرار نیست ما صحب کنیم ولی درخواست استمهال داده بودیم که موافقت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از خروج مهدی هاشمی ازدادگاه بیش از ۳۰ خبرنگار و عکاس به همراه مهدی هاشمی در طول خیابان معلم به دنبال مصاحبه بودند تا حدی که بخشی از خیابان مسدود شد ولی هیچ کدام از همراهان متهم و خود متهم گفتگویی نکردند.