به گزارش پارس به نقل از مهر، ، یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس که به بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار اختصاص داشت، در موافقت با عباسی طی سخنانی اظهار داشت: برنامه پیشنهادی ارایه شده توسط دکتر عباسی برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر استراتژی روشن و شفاف در حوزه های کلان این وزارتخانه و نشان از نگاه دقیق وی در موضوعات مختلف این وزارتخانه در مدت باقی مانده از دولت دارد.

بت کلیا به ویژگی های شخصیتی عباسی اشاره کرد و گفت: عباسی فردی متین، ولایتمدار با حسن خلق و مقید به ارزشها است و تاکید بر برنامه ریزی مناسب از دیگر ویژگی های وی است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس ادامه داد: عباسی برخاسته از مجلس است و بر اصول حاکم بر مجلس آشناست و دغدغه نمایندگان را می داند بنابراین می تواند تعامل شایسته با مجلس برقرار کند. در سمت معاونت و سرپرستی این وزارتخانه نیز به خوبی توانسته اهداف ماموریت های این وزارتخانه را پیش ببرد.

وی از نمایندگان مجلس خواست با رای مثبت به عباسی وی را در جهت تحقق اهداف وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاری کنند.

به گزارش مهر، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود نیز با استفاده از باقی مانده وقت بت کلیا در موافقت با عباسی صحبت کرد.

وی طی سخنانی به اظهارات مخالفان با وزرات عباسی واکنش نشان داد و گفت: آقای دواتگری در مخالفت با آقای عباسی فرمودند که ایشان مسئولیت هایی که در سوابق خود درج کرده مسئولیت های اجرایی نیستند در حالی که کسی که در قوه مقننه به عنوان نماینده مجلس است آیا نمی تواند مسئول اجرایی قوی بشود.

وی خطاب به نمایندگان ادامه داد: همه شما از بدنه اجرایی دولت به مجلس آمده اید. الان که در قوه مقننه هستیم اشراف شما در کارهای اجرایی زیاد است.

لاهوتی ادامه داد: مخالفان گفتند که عباسی عضو هیات علمی دانشگاه نیست اما این بی انصافی است بروید و بپرسید آیا عباسی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و پیام نور نیست؟

نماینده لنگرود گفت: آیا مخالفان انتظار دارند که آقای عباسی در سمت سرپرستی خود معجزه می کرد؟ هر چند که در همین سه ماه سرپرستی اقدامات خوبی انجام داد و مشکلات را کم کرد. آیا در این مدت سرپرستی ما شاهد تعامل خوب وی با نمایندگان نبودیم؟

لاهوتی خطاب به نمایندگان گفت: عباسی از جنس خود شما است و ۸ سال در مجلس بدون افراط و تفریط تلاش کرد. او دارای دکترای برنامه ریزی است و با توجه به رشته تحصیلی خود می تواند بسیار در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق باشد.

وی گفت: نمایندگانی که در گذشته از مجلس به عنوان وزیر رای اعتماد گرفتند تجربه نشان داده که در سمت خود موفق بودند.

وی از نمایندگان خواست تا به عباسی رای مثبت دهند.