سردار حسین اشتری امروز(28 اسفندماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه، در پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین امنیت راه‌های منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس در خوزستان و تدابیر پلیس جهت برقراری امنیت مسیرهایی که در گذر کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار دارند، اظهار کرد: وضعیت راه‌ها، وضعیت خوبی است. همکاران ما در اقصی نقاط کشور حضور دارند و بیش 300 هزار نفر مشغول خدمت‌رسانی به مردم در این ایام هستند.

وی افزود: در این ایام در بسیاری از محورها تردد افزایش یافته است و ترافیک سنگین بوده که همکاران ما توصیه‌های لازم را به رانندگان و مردمی که در حال تردد در شهرهای مختلف زیارتی و سیاحتی هستند، ارائه کرده‌اند و امیدواریم این توصیه‌ها جدی گرفته شود. هر جا که همراهی و هماهنگی بیشتری بین پلیس و مردم و به ویژه رانندگان بوده، کمترین خسارت و کمترین تلفات و تصادفات را داشته‌ایم.

اشتری ادامه داد: امیدواریم که با رعایت قوانین و ضوابط و همکاری با پلیس شاهد تعطیلاتی کم‌خطر و کم‌حادثه باشیم و هم برای مردم و خانواده‌ها و هم برای ما لحظات خوبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: بازدیدی از مرز زمین شلمچه داشتیم. در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خدمات‌رسانی به صورت مستمر و منظم در حال انجام است. تعداد زیادی از مردم در حال حاضر عازم عتبات هستند و در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران تراکم ورود و خروج را داریم، هم مسافران عراقی برای انجام زیارت وارد کشور شده‌اند و هم مردم ما عازم عتبات هستند.

فرمانده ناجا گفت: به نظر می‌رسد که تقریبا روزانه حدود 20 هزار تا 30 هزار نفر ورود و همین حدود نیز خروج را داشته‌ایم و ممکن است در روزهای آینده نیز این تعداد در این سه مرز افزایش یابد.

وی افزود: در مرزهای هوایی نیز به صورت 24 ساعته همه همکاران ما هم برای ورود مردم و اتباع دیگر کشورها و هم برای خروج مسافران آمادگی لازم را دارند و امیدواریم بدون مشکل و دغدغه‌ای کارها انجام شود.

اشتری با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان در ایام تعطیلات گفت: توصیه می‌کنیم که رانندگان حین رانندگی، تذکرات داده شده را رعایت کنند و طول مسیر سفر را جزو سفر بدانند و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند تا خدای ناکرده بر اثر خواب آلودگی و خستگی، اتفاقاتی نیفتد که موجب تلخی این ایام برای آنان شود و ما نیز همچون یاری مهربان در خدمت مردم عزیز خواهیم بود.

وی در خصوص امنیت مرز شلمچه و مرزهای جنوبی کشور گفت: وضعیت امنیت در سراسر کشور بسیار عالی است و طبق آخرین آمار دریافت شده، در کلیه مرزهای کشور هیچ مشکلی نداریم، خصوصا در خوزستان که زائران مناطق عملیاتی تحت عنوان کاروان‌های راهیان نور به منطقه می‌آیند و حضورشان هم موجب امنیت و نشاط بیشتر در منطقه است و هم مردم از این ذخیره و منبع معنوی بزرگ استفاده می‌کنند. هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم و امیدواریم زائران این مناطق سفر خوبی داشته باشند.

فرمانده ناجا با اشاره به سفرهای کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی افزود: بهترین کلام را در خصوص راهیان نور مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان داشتند مبنی بر این که بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده از این ذخیره معنوی دفاع مقدس است و فرمودند که راهیان نور یک سنت حسنه است. پس کسانی که با نیت خالص به این مناطق می‌آیند، حتما با دست پر بر می‌گردند.