محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 اسفند) قوه مقننه با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس در تذکری، گفت: برای چندمین بار است که در صحن مجلس به جامعه پزشکی به ویژه به کمیسیون بهداشت نسبت‌های نادرستی داده می‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت مجلس هیچ‌گونه عهد و دینی به مدیران اجرایی کشور ندارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: این کمیسیون طرح‌هایی که به آن ارجاع می‌شود را بررسی می‌کند، اما برخی امروز در صحن شبهه‌ای ایجاد کردند که کمیسیون نمی‌خواهد تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت را مطرح کند.

قربانی با خطاب قرار دادن علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سه طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و درمان به کمیسیون بهداشت ارجاع شد که قرار بر این شد به دلیل مشترک بودن برخی اعضاء در این تحقیق و تفحص‌ها آنها تجمیع شوند.

وی گفت: دیروز در کمیسیون بهداشت بحث بر این بود تا تخلفات در وزارت بهداشت به قوه قضائیه ارسال شود که با مخالفت اعضاء مواجه شد. قرار بر این شد تا تحقیق و تفحص شکل بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و نظر نهایی خود را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه می‌دهیم.