بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر "اسرائیل" با شرکت در جلسه خوانش «کتاب استر» -- یکی از کتب مقدس یهودیان – در اظهاراتی عجیب و مضحک خطاب به کودکان مدعی شد وراث پارس نیز همانند اجدادشان از بین خواهند رفت. وی شنبه شب با حضور در کنیسه مرکزی شهر قیصریه این اظهارات را مطرح کرد.

نتانیاهو "هامان" – فردی که به ادعای متون قدیمی یهودیان کوشید آن‌ها را در امپراتوری پارس منقرض کند – را با نظام کنونی حاکم بر ایران مقایسه کرد و مدعی شد: «امروز هم افرادی که در پارس زندگی می‌کنند می‌کوشند ما را نابود کنند. امروز هم آن‌ها موفق نخواهند شد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته نیز در دیدار با ولادیمیر پوتین مدعی شده بود «2500 سال پیش در پارس باستان، تلاش نافرجامی برای نابودی قوم یهود انجام شد و ما آن را در عید پوریم گرامی می‌داریم.»

در ادامه اظهارات مضحک نتانیاهو آمده است: «امروز نیز وارث فارس، ایران، می‌کوشد کشور یهودیان را نابود کند. آن‌ها می‌گویند این امر کاملاً امکان‌پذیر است و آن را بر روی موشک‌های بالستیک‌شان حک می‌کنند.»

نتانیاهو از هر فرصت و مجالی برای حمله به ایران بهره می‌برد و در مسیر دستیابی به این هدف حتی از متون مذهبی یهودیان نیز که برخی از مندرجات تاریخی آن با واقعیات هم‌خوانی ندارد سوء استفاده می‌کند.

«کتاب اِستِر» یا «طومار استر» کتابی در بخش سوم تنخ (عهد عتیق) و همچنین کتاب مقدس مسیحیان است. شخصیت‌های محوری کتاب اِستِر که با نام هدسه زاده شد ولی به نام استر مشهور بود، اخشورش، ملکه وشتی، مردخای و هامان هستند. روایت کتاب اِستِر را برخی (ازجمله راوی خود داستان) به دوران خشایار و برخی دیگر (ازجمله ترجمه یونانی کتاب) به زمان خشایارشا هخامنشی نسبت می‌دهند. داستان استر منشاء جشن یهودی پوریم است که همه ساله در سیزدهم آدار (تقریباً اسفند در تقویم شمسی) برگزار می‌شود. کتاب استر تنها کتابی در عهد عتیق است که نام مقدس خداوند (یهوه) در آن ذکر نشده است.