حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در مورد وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود در سال 92 عنوان کرد که ملاک تورم و وضعیت درآمد یک خانوار جیب مردم است و ما نیز امروز همین را می‌گوییم که الان هم همین ملاک تشخیص (جیب مردم) مبنای تشخیص است. 

وی افزود: مردم که امروز وضعیت خود را بر اساس توان مالی خود می‌سنجند واقعاً از وضعیت اقتصادی موجود ناراضی و نگران هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، اظهار داشت: امروز خرید و فروش و مبادله انجام نمی‌شود و کمتر چکی امروز در بازار است که برگشت نخورد و رکود بر بازار حاکم است و رونق اقتصادی ایجاد نشده است.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: علی‌رغم شعارهایی که داده می‌شود کارخانجات یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن و یا کاهش تعداد کارگرانشان هستند. ما با مردم همیشه در جلساتی که داریم می‌گویند کاری نیست که انجام دهیم و در آستانه عید پول و درآمدی نداریم. 

وی افزود: امروز پدران از این بابت که نمی‌توانند در آستانه عید پوشاک نو برای فرزندانشان خریداری کنند خجالت‌زده هستند. و وضعیت عموم مردم از این جهت نگران‌کننده است و شخص آقای رئیس جمهور در این باره مسئول است. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی و باید پاسخ دهد که در سه سال و نیم گذشته چه بر سر اقتصاد کشور آورده است و چرا ما پس از گذشت سه سال و نیم به جایی رسیده‌ایم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری دچار چالش اقتصادی شده‌ایم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور فرصتی برای انشاء خواندن ندارد و باید عملاً گزارشی ارائه کند که مردم با معیار (جیب خودشان) بتوانند درک کنند که رئیس جمهور درست حرف می‌زند. 

وی در پایان، گفت: قطعاً اگر رئیس جمهور در گزارشی که قول داده در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد کشور ارائه کند با معیار سنجشی که خود اعلام کرده (جیب مردم) قطعاً مردم باز آن را به عنوان یک حرف درست نخواهند پذیرفت.