علی  اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با رؤسای واحدهای این دانشگاه که ظهر امروز 18 اسفند ماه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد اظهار داشت: بنده با سابقه 42 ساله حضور در دانشگاه از شرایط سخت تأسیس دانشگاه اطلاع دارم.

وی افزود: بنده پیش از انقلاب در تأسیس یک دانشگاه پزشکی و پس از انقلاب نیز در تأسیس دانشگاه روابط بین‌الملل وزارت خارجه تأثیر زیادی داشتم و از آن شرایط به خوبی اطلاع دارم. تأسیس دانشگاه آزاد به فرمان حضرت امام (ره) و همچنین توجه مقام معظم رهبری به این دانشگاه نشان از اهمیت آن است.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد دانشجویان و افرادی که خواهان ورود به دانشگاه‌ها بودند با تأسیس دانشگاه آزاد بسیاری از دانشجویان امکان تحصیل را پیدا کردند، اشتیاق زیاد مردم برای تحصیل یک سرمایه بزرگ برای جمهوری اسلامی است و ما اکنون شاهدیم مردم از هزینه‌های روزانه خود برای تأمین مخارج تحصیل فرزندان خود می‌زنند که این مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به چشم انداز دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود می‌توانیم در چشم انداز 1404 به منویات و فرمایشات رهبری عمل کنیم و در تحقق این سند دانشگاه آزاد می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند و باید گفت اکنون دانشگاه آزاد امانتی است از سوی نظام و مردم که ما باید از آن حراست کنیم و اگر دانشگاه آزاد نبود به بخش زیادی از خواسته مردم برای تحصیل پاسخ داده نمی‌شد.

وی در ادامه افزود: باید به سمتی پیش رویم که پژوهش‌ها در دانشگاه آزاد هدفمند باشد و استادان نتیجه پژوهش‌های خود را تدریس کنند و در تحقیقات میدانی و عملیاتی دانشگاه آزاد می‌توانند قدم‌های مثبتی را بردارند.

ولایتی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امیدواریم با فعالیت و کوشش مدیران دانشگاه آزاد به اهداف رهبری مبنی بر اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد برسیم و این دانشگاه بتواند نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند.

 

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد در پایان یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید هیئت مؤسس دانشگاه آزاد را گرامی داشت.